فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی: نیازمندی‌های پلیس مراغه بازنگری شد

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: نیازمندی‌های پلیس مراغه در بخش‌های اماکن، ساختار و تجهیزات با توجه به توسعه شهر و افزایش جمعیت این شهرستان به حدود ۳۰۰ هزار نفر، بازنگری شد. 

به گزارش ایرنا سردار علی محمدی روز یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی خانه‌های سازمانی ۲۴ واحدی فرماندهی انتظامی این شهرستان افزود: مراغه دومین شهرستان استان پس از میانه به شمار می‌رود که از ظرفیت‌های محلی آن برای ساخت اماکن انتظامی استفاده می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ستاد فرماندهی انتظامی مراغه در دهه ۶۰ احداث شد، اضافه کرد: ستاد جدید نیز با حدود ۲ هزار مترمربع زیربنا به زودی در مکان مناسب احداث می‌شود تا دسترسی و خدمات‌رسانی پلیس تسهیل شود.

سردار محمدی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد یک کلانتری جدید به دلیل توسعه شهر در مراغه، افزود: طی یک ماه آینده کلانتری ۱۳ این شهرستان هم افتتاح شده و بخشی از نیازمندی‌های شهرستان به مقرهای انتظامی حل می‌شود.

وی مساعدت و همکاری مسئولان و به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر را در راستای توسعه امکان انتظامی خواستار شد و افزود: بهره و نتیجه مثبت این اقدام، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است.

سردار محمدی با بیان اینکه خدمت به مردم در اولویت کارهای نیروی انتظامی قرار دارد، افزود: برای اولویت‌های نیروی انتظامی از جمله پیشگیری از سرقت، مبارزه با ارازل و اوباش و غیره در مراغه نیز اقدامات مثبتی انجام شده است و رضایمتدی خوبی وجود دارد.

مقرهای انتظامی در شهرک‌های مسکونی مراغه پیش‌بینی نشده است

فرمانده انتظامی مراغه نیز در این آیین بیان کرد: طی چندین دهه گذشته حدود ۱۰ شهرک مسکونی در این شهرستان احداث شده اما مقرهای انتظامی برای آنها پیش‌بینی نشده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی: نیازمندی‌های پلیس مراغه بازنگری شد
فرمانده انتظامی: مقرهای انتظامی در شهرک‌های مسکونی مراغه پیش‌بینی نشده است

سرهنگ توحید فارسی با بیان اینکه اکنون مقرهای انتظامی مراغه در محدوده صوفی‌چای قرار دارد، افزود: همین موضوع موجب شده تا خدمت‌رسانی فوری به شهرک‌های مسکونی، طی برخی از موارد با تاخیر در تردد مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه طی چهار ماه گذشته بیش از ۲۶ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی شهرستان برقرار شد، تصریح کرد: این شهرستان در زمان حاضر ۲ کلانتری و ۲ پاسگاه دارد و پاسخ به این تعداد تماس با این ظرفیت همخوانی ندارد.

سرهنگ فارسی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به افتتاح کلانتری ۱۳ این شهرستان، افزود: اکنون حدود ۸۵ هزار دستگاه خودرو در خیابان‌های شهر تردد دارد و ترافیک ناشی از تردد این تعداد خودرو، مانع از خدمات‌رسانی فوری می‌شود؛ بر همین اساس در شهرک‌های مسکونی نیز باید مقرهای انتظامی راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا این آیین با حضور آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان هبری و امام جمعه مراغه برگزار، و کلنگ احداث ۲۴ واحد خانه سازمانی به زمین زده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha