افت و نوسان برق در بویراحمد از کجا آب می‌خورد؟

یاسوج - ایرنا - مرداد ماه امسال افت و قطعی مکرر برق ساکنان برخی نقاط بویراحمد را کلافه کرده بود و پس از بررسی های شرکت توزیع برق شهرستان مشخص شد که برخی خانه ها تبدیل به مراکز رمز ارز شده است.

به گزارش ایرنا،بیشترین گلایه های مردم از قطعی های برق مربوط به روستای بزرگ سرآبتاوه و برخی نقاط شهر یاسوج مانند منطقه مسکونی امامت ها بوده است.

روستای سرآبتاوه با ۲هزار و ۴۴۹ خانوار و ۹ هزار و ۷۰۳ نفر جمعیت در هفت کیلومتری جنوب شهر یاسوج واقع شده و منطقه مسکونی امامت ها هم در قلب شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.

قطعی های پی در پی برق در شهرستان بویراحمد افزون بر کاهش آسایش مردم در این گرمای تابستان باعث نگرانی آنان نسبت به خسارت به لوازم برقی آنان شده بود.

مراکز غیرمجاز رمزارز متهم اول قطعی ها

مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد گفت: بخش عمده ای از افت و قطعی های پی در پی برق این شهرستان در مرداد ماه امسال به علت راه اندازی چندین مراکز استخراج رمز ارز بوده است.

محمدحسین فریدونی تاکید کرد: از ۲ هفته گذشته تاکنون ۳۲ دستگاه ماینر از مراکز غیرمجاز برق در شهرستان بویراحمد کشف شده است.

افت و قطعی مکرر برق در شهرستان بویراحمد از کجا آب می خورد؟

وی اظهار کرد:در اقدامی عملیاتی از سوی کارشناسان این شرکت و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی ۱۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در روستای سرآبتاوه کشف و ضبط شده است.

رییس اداره برق شهرستان بویراحمد تصریح کرد:این مرکز که در واحد مسکونی برای استخراج غیر مجاز رمز ارز دایر شده بود طی بازدیدهای دوره ای ماموران جمع آوری انشعاب های غیرمجاز شرکت توزیع برق استان شناسایی و ضمن تحویل به مراجع قضایی، بر اساس قوانین جدید با جریمه سنگین مواجه می شود.

فریدونی همچنین از کشف یک دستگاه ماینر غیرمجاز از یک منزل مسکونی در کوی امامت شهر یاسوج خبر داد.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر بروز نوسان شبکه برق در یکی از خیابان های منطقه امامت شهر یاسوج و با اخذ دستور قضایی و همکاری پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی استان طی اقدامی عملیاتی توسط کارکنان برق غیرمجاز ستادی، دفتر حراست و مدیریت برق شهرستان بویراحمد، تعداد یک دستگاه ماینر غیرمجاز در یک منزل مسکونی این شهر کشف و ضبط و با تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضایی شد.

رییس اداره برق شهرستان بویراحمد عنوان کرد: دستگاه‌ های استخراج غیرمجاز رمز ارز، افزون بر مصرف بالای برق، خسارت زیادی به شبکه‌ و لوازم برقی مشترکان وارد کرده و بخشی از نوسانات شبکه توزیع برق را را به دنبال دارد.

شهروندان یاری گر شرکت برق برای کشف مراکز غیرمجاز برق باشند

وی از عموم شهروندان خواست به منظور تأمین برق پایدار، جلوگیری از بروز خسارت به لوازم برقی، رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک استفاده غیرمجاز از برق، مراتب را به سامانه ۱۲۱ مرکز فوریت های برق استان گزارش کنند.

فریدونی ابراز کرد: طبق اعلام سخنگوی صنعت برق برای کسانی که به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این ماینرهایی که از این طریق کشف و ضبط شود، تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

فریدونی با بیان اینکه گزارش های مردمی معرفی این مراکز افزون بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده می شود تاکید کرد: عموم شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر، و برنامه کاربردی «برق من»ثبت یا با تماس با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره ۳۱۱۸۸۱۱۰ و یا سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق «۱۲۱» ثبت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha