لزوم راه‌اندازی مرکز رشد فناوری فرهنگی در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره اهمیت استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگ و هنر گفت:  ضرورت دارد یک مرکز رشد فناوری فرهنگی در خوزستان راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا مجید منادی روز یکشنبه در نخستین نشست کارگروه نوآوری و توسعه فناوری‌های فرهنگ بنیان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: برای ایجاد مرکز رشد فناوری‌ فرهنگی در حال پیگیری هستیم تا این مرکز به عنوان مرکزی شتابدهنده و هم‌افزا برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگی عمل کند.

وی با اشاره به شناسایی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگ و هنر در خوزستان گفت: شرکت‌های متعددی در زمینه بازی و نرم افزار، سامانه‌های آموزشی و... در استان زیر نظر پاک علم و فناوری خوزستان در حال فعالیت هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به هماهنگی انجام شده با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان به منظور پیگیری راه اندازی مرکز رشد نیز اشاره و تاکید کرد: بر اساس دغدغه‌های فعالان این بخش باید ۲ یا سه مورد از این دغدغه‌های مهم این شرکت‌ها به صورت اولویت‌مند در دستور کار قرار گیرد و با هم افزایی دستگاه‌های مربوطه که همگی آماده فعالیت و همکاری هستند کار را جلو ببریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگ که از عنصر خلاقیت و فناوری برای توسعه مباحث فرهنگی بهره‌مند هستند قدردانی کرد.

براساس این گزارش نخستین کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان در خوزستان با حضور تعدادی از فعالان و مدیران شرکت‌ها و موسسات فرهنگی دانش بنیان ذیل پارک علم و فناوری و همچنین جمعی از مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

در این نشست فعالان شرکت‌های فرهنگ بنیان به بیان دیدگاه‌ها دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha