۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85557132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای حفاظت از محیط زیست خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان رویکرد دولت‌ سیزدهم و چهاردهم را استفاده از فناوری‌های نوین برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شناسایی شده که پس از تامین اعتبار می‌توانیم با کمک این شرکت‌ها حفاظت موثر و بهینه از محیط زیست داشته باشیم.

داود میرشکار روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در شهرستان ایذه اظهار کرد: به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در کمک به محیط زیست نقش‌ قابل توجهی را ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت فناوری‌های نوین در حفاظت و پایش مناطق تحت مدیریت محیط زیست گفت: نخستین عملیات بیولوژیکی بذرپاشی مناطق دچار آتش‌سوزی خاییز در بهبهان به وسیله پهپاد چند روز پیش انجام شد که نمونه‌ای از به کار گیری فناورهای نوین در محیط زیست استان به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ارتقای سطح پایش، پیشگیری و حفاظت از محیط زیست را با استفاده از روش‌های دانش بنیان مهم خواند و بیان کرد: استفاده از روش‌های بیابان‌زدایی و کاهش ریزگردها، استفاده از پهپادها در حوزه‌های مختلف به ویژه در پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها، ایجاد سامانه‌های نظارتی و پایش در محیط زیست از جمله اقداماتی است که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در توسعه محیط زیست پاک و پایدار در آن اثر بخش باشند.

وی اضافه کرد: در حوزه حفاظت از محیط زیست، تامین نیرو، خودروی مورد نیاز و پاسگاه از جمله نیازهای مهم به شمار می‌روند اما با وجود اعتبارات محدود در این حوزه، اما پیگیری‌های متعددی به منظور تامین آن‌ها انجام شده است.

به گزارش ایرنا ۲۳ منطقه در استان خوزستان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد که مساحتی بیش از ۸۳۹ هزار هکتار را در برمی‌گیرد و پراکندگی آن در سراسر استان خوزستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha