۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85558669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه زندانی مالی با کمک خیرین خلخال آزاد شدند

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبر: 85558669
سه زندانی مالی با کمک خیرین خلخال آزاد شدند

اردبیل‌ ـ ایرنا ـ رئیس دادگستری خلخال گفت: با پرداخت بدهی ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی از سوی خیرین نیک‌اندیش این شهرستان ۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد از زندان آزاد و از ورود یک زندانی مالی آبرومند به زندان جلوگیری شد.

آرش جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کمک مالی ۳۰۰ میلیون ریالی یک نیک‌اندیش خلخالی زمینه آزادی یک زندانی مالی با ۳۰۰ میلیون ریال بدهی از زندان خلخال فراهم شد.

وی افزود: این خیر مبلغ یاد شده را به جای هزینه‌کرد در مراسم سالگرد فوت برادرش برای آزادی این زندانی هدیه کرد.

رئیس دادگستری خلخال اضافه کرد: همچنین با کمک مالی ۵۰۰ میلیون ریالی یک خیر دیگر و پرداخت بدهی یک بدهکار مالی، از ورود یک بانوی آبرومند به زندان جلوگیری شد.

وی گفت: اینکه خیرین در تلاش هستند با پرداخت بدهی افراد آبرومند قبل از ورود به زندان ایفای نقش کنند ارزش دوچندان دارد زیرا در این عمل خیر با اقدام به‌موقع خود عزت نفس و حیثیت معنوی فرد بدهکار را نیز حفظ کرده و از ضایعه تجربه غیرقابل جبران فضای زندان برای افراد آبرومند پیشگیری می‌کنند.

رئیس دادگستری خلخال همچنین از آزادی یک زندانی مالی با بدهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی یک زندانی جرایم مالی غیرعمد با کمک یک خیر نیک اندیش این شهرستان در هفته جاری خبر داد.

جعفری با بیان اینکه زندانیان آزاد شده این هفته علاوه بر زندانیان مالی آزاد شده از سوی کمک‌های مالی جمع‌آوری شده در جشن گلریزان امسال هستند، افزود: فرهنگ کمک به آزادی زندانیان مالی به عنوان سنت حسنه در خلخال نهادینه شده و مردم این شهرستان به نحو شایسته‌ای از این کار استقبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه ستاد دیه شهرستان خلخال با حساسیت ویژه درباره وضعیت مالی بدهکاران تحقیق و بررسی کرده و مستحق‌ترین افراد را از بین محکومان با اولویت بانوان بدهکار انتخاب و به خیرین معرفی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha