۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبر: 85558679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۲۴ هنرمند صنایع دستی یزد پرداخت شد

یزد- ایرنا - مدیرصندوق کارآفرینی امید یزد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ طی ۲ تفاهم‌نامه ملی و استانی و از محل منابع تبصره ۱۸ و کمک‌های فنی اعتباری با سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، ۵۲۴ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

"سید عباس امامی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تسهیلات یاد شده ۲۲۵ فقره به مبلغ ۴۰۲ میلیارد ریال به هنرمندان مرد و ۲۹۹ فقره به مبلغ ۳۵۸ میلیارد ریال به بانوان هنرمند صنایع دستی اختصاص یافت.

وی اظهار کرد:با توجه به ثبت جهانی یزد و جایگاه صنایع دستی و بومی استان در سطح ملی و بین المللی، حمایت از صنعتگران این بخش از اولویت ای صندوق کارآفرینی امید استان می باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد افزود: بیشترین تسهیلات پرداختی در زمینه سفال و سرامیک، منبت و مشبک چوب، زیورآلات سنتی، گلیم‌بافی و زیلوبافی می‌باشد.

امامی گفت: با توجه به ظرفیت صنایع دستی استان و حمایت بیشتر از هنرمندان این بخش، پیگیر جذب اعتبارات مازاد از سایر استان‌ها هستیم.

استان یزد دارای ۴۰ رشته صنایع دستی زنده و افزون بر سه هزار و ۳۵۰ هنرمند فعال در این صنعت است و نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگهای قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی استان یزد به شمار می آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha