۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85558884
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب ۶۴ درصد از مشترکان خانگی خراسان‌شمالی کمتر از الگو است

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۶۴ درصد از مشترکان خانگی استان کمتر از الگوی مصرف که ۵۰۰ لیتر در روز است، آب مصرف می کنند.

رضا عطایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: میزان رعایت الگوی مصرف آب در بخش خانگی شهری و روستایی خراسان شمالی نیز به ترتیب به ۶۱ درصد و ۴۵ درصد است.

وی با اشاره به میزان هدر رفت واقعی آب در استان، افزود: میزان آب بدون درآمد خراسان شمالی ۲۹.۸ درصد است که از این میزان ۱۴ درصد هدر رفت واقعی است.

عطایی ادامه داد: آب بدون درآمد در جامعه به عنوان هدر رفت آب شرب یاد می‌شود و شامل هدررفت واقعی، هدر رفت ظاهری و مصارف غیرمجاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، فرسودگی شبکه ها، کنتورهای خراب، انشعابات فرسوده و غیرمجاز را از عوامل هدر رفت آب عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه ارزان آب سبب شده تا برخی از مشترکان بیش از حد الگو، آب مصرف کنند، گفت: برخی مشترکان پرمصرف متاسفانه بدون هیچ دغدغه ای فضای سبز را با آب شرب آبیاری می کنند.

عطایی با بیان اینکه آب رسانی در برخی از روستاهای استان بیش از مصرف مشترک‌های آن روستا انجام می‌شود، افزود: دلیل این امر آن است که برخی از افراد آب شرب را برای آبیاری صیفی جات و یا برای دام ها استفاده می کنند.

خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح استان از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha