۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85558979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیاست ایرنا تعامل حرفه ای با رسانه ها است

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85558979
سیاست ایرنا تعامل حرفه ای با رسانه ها است

قزوین - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: عملکرد مجموعه ایرنا مرکز قزوین نشان از داشتن سیاست تعاملی این رسانه با هدف روایتگری شفاف و درست در خصوص اخبار سایر سازمان ها و ارگان های استان دارد.

فرشاد پیله چی روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین و در دیدار با رییس و کارکنان این مرکز، اظهار کرد: مجموعه پویا و در حال رشد ایرنا خوشبختانه در همه ادوار روحیه همدلی و همراهی خود با سایر دستگاه های اجرایی این استان را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده و همواره نیز بازتاب دهنده واقعیت ها نیز بوده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حرفه خبرنگاری، افزود: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و پرتلاطم با جذابیت‌های خاص به خود است و خبرنگاران همواره در خط مقدم حوادث و اتفاقات قرار دارند.

پیله چی ادامه داد: نداشتن امنیت شغلی، فقدان بیمه خدمات درمانی و رفاهی، همکاری کمرنگ روابط عمومی‌ها، نبودن آموزش و مهارت های لازم و همچنین گرانی کاغذ برای رسانه های نوشتاری تنها بخش جزیی از مشکلات خبرنگارانی است که در عرصه اطلاع رسانی با آن مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: عمده مشکل خبرنگاران در شرایط کنونی مسایل اقتصادی و معیشتی است و همین موضع باعث شده که طی سال های گذشته خبرنگاران با استعداد و با سابقه از این حرفه انصراف داده و جذب سایر بخش های مختلف کاری شوند.

رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به تغییراتی که در بدنه مدیریت کشور اتفاق افتاد و با روی کارآمدن دولت چهاردهم شاهد ساماندهی مشکلات عرصه رسانه باشیم چرا که خبرنگاران می‌توانند بازوانی توانا و قدرتمند برای دولت، شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع باشند و بایستی از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

سیاست ایرنا تعامل حرفه ای با رسانه ها است

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار از شهید صارمی به عنوان انسانی فرهیخته و با روحیه انسان دوستی یاد کرد و گفت: شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زمانی که به افغانستان اعزم شد و در مدت حضور خود در این کشور با احساس مسوولیت در قبال درد و رنج مردم ستمدیده از لحظات سخت و تاسف آور جنگ و بی خانمانی در این کشور خبر و گزارش های متعددی را تهیه کرد و در نهایت به درجه والای شهادت رسید.

رضا اسدی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی همواره بر تولیدات خبری، تحلیل‌ و برآوردهای اجتماعی و سیاسی موضوعات روز متمرکز شده است در حالی که متاسفانه بیشتر رسانه‌ها از فضای تولید محتوا دور شده و به سمت بازنشر اخبار رفته‌اند.

به گفته وی، نبودن امنیت شغلی یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکلات عرصه شغل خبرنگاری است و در همه ادوار نیز با این مشکل درگیر بوده اند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: فقدان بیمه از دغدغه های اصلی خبرنگاران به شمار می رود و این در حالی است که عدم توجه به ارایه آموزش های لازم و اصولی امروز ضعف های عمیقی در عرصه رسانه ایجاد کرده که بایستی در ادامه راه به این موضوع مهم توجه شود.

گفتنی است، شهید محمود صارمی در سال ۷۷ درمزار شریف افغانستان به دست نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه "سالروز شهادت محمود صارمی" را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha