امام جمعه ساری: خبرنگاران آگاه‌ترین قشر جامعه در رفع مشکلات مازندران هستند

ساری-ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به حضور مستمر و مداوم خبرنگاران در بطن جامعه و میان مردم گفت که این قشر به دلیل همین حضورشان و در اختیار داشتن منابع اطلاعاتی از آگاهترین اقشار جامعه به شمار می روند که می توانند مسوولان را در بیان مسائل و موضوعاتی که در سطح جامعه وجود دارد، کمک کنند.

به گزارش ایرنا، ‌ آیت الله محمدباقر محمدی لایینی روز سه شنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با قدردانی از زحمات و تلاش های جامعه خبرنگاری گفت :‌این قشر در انجام رسالتی که بر دوش دارند حتی با به خطر انداختن جان خود در این عرصه قلم فرسایی می کنند که مصداق آن را می توان به شهادت متعدد خبرنگاران در جنگ غزه است.

وی ادامه داد:‌به طوری که براساس آمارهای رسمی و جهانی در ۹ ماهه وقوع جنگ غزه تعداد خبرنگارانی که در این منطقه شهید شدند با تعداد خبرنگارانی که در جنگ های جهانی دوم و آمریکا و ویتنام کشته شدند برابری می کنند.

امام جمعه ساری گفت: خبرنگاران جزو بهترین و آگاهترین بخش جامعه هستند که به مسائل جامعه، ‌ ترک و یا خدمت مسوولان آگاهی دارند.

وی در ادامه مباحث حوزه خبرنگاران را در بخش های سواد، حقوق، اخلاق، جهاد، صبر و مقاومت توصیف و تشریح کرد و افزود: خبرنگاری همچون دیگر حرفه ها برای خود آداب، ‌ شیوه و ابزاری دارد تا فردی که به این حرفه وارد می شود می بایست در این زمینه تبحر و تجربه لازم را داشته باشد.

آیت الله محمدی لایینی گفت:‌ اکنون با ورود هوش مصنوعی به این عرصه، خبرنگاران باید به این فن برای پیشبرد کارها استفاده شوند.

وی ادامه داد: جامعه خبرنگاران باید به دنبال احقاق حق خود باشند تا به نتیجه برسند و حقوق مردم پایمال نشود.

امام جمعه ساری از اخلاق خبرنگاری به عنوان مهمترین خصیصه در این عرصه نام برد و گفت : خبرنگاران باید صداقت در امانت داشته باشند و مسائل راست و دروغ را با یکدیگر خلط نکنند.

وی از خبرنگاران خواست رعایت بی طرفی و بیان واقعیت ها بدون تعصب ها را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و گفت: جامعه خبرنگاری باید خود را از تعصب های درونی خالی و صادقانه رفتار کند.

به گفته آیت الله محمدی لایینی خبرنگاران باید دشمنان اصلی و جنگ های رسانه ای را بشناسند و برای خنثی کردن آنها راه خود را ترسیم کنند.

وی ادامه داد:‌ در هر حوزه کاری دردسر و مشکلاتی وجود دارد که حرفه خبرنگاری نیز از این مساله مبرا نیست و بیان حرف حق با تلخی هایی مواجه است که می بایست آن را صبورانه تحمل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha