اکبر ابدالی روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع، بیان داشت: بر این اساس ۱۰۰ درصد از شکایات مردمی واصله به واحد پاسخگویی و پایش خدمت (ستاد خبری – سامانه ۱۲۴) استان مورد رسیدگی قرار گرفتهاست.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد شکایات منجر به تشکیل پرونده تخلف شدهاست، افزود: به طور کلی میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایات توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمتر از یک روز است.
گفتنی است حوزه بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم طی سالهای اخیر با توجه به سیاستهای دولت بسیار تقویت و حجم کنترل و نظارتهای ستادی و مردمی بر نحوه فعالیت و عملکرد واحدهای اقتصادی فعال در استان با گسترش قابل توجهی همراه شدهاست.
در همین رابطه یکی از کارهای خوب انجام شده طی سالهای اخیر، ایجاد زیرساختهای لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرآیند نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلفهای صورت گرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پروندهاست.
لازم به ذکر است به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان ادارهکل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.
همچنین از مردم خواسته شدهاست به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.
براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود میباشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.
اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژهای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گستردهای با فعالان بخش اصناف استان دارد.
نظر شما