۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85559385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرقت در خراسان جنوبی ۱۷ درصد کاهش یافت

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبر: 85559385
سرقت در خراسان جنوبی ۱۷ درصد کاهش یافت

بیرجند- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرقت در استان بر اساس آمار وزارت کشور در چهار ماه گذشته از سال جاری ۱۷ درصد کاهش یافت که نشان از تلاش بی وقفه فراجا دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد رضا طالبی روز دوشنبه در کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان اظهار کرد: در حوزه سرقت‌های مهم از جمله بانک، احشام، موتور سیکلت و سایر از ابتدای امسال روند نزولی ۲۱درصدی را داشته ایم.

وی با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی سرقت‌های خرد به از صفر بودن سرقت مسلحانه در استان اشاره کرد و افزود: در پدیده زور گیری و سرقت‌های مهم هم کاهش ۲۲ درصدی در سطح استان شاهد هستم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: استان به لحاظ رتبه ای وضعیت خوبی در شاخص‌های کشوری دارد و جزو رتبه ۲۸ به بالا هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه جرایم مالی از جمله ارتشا و خیانت در امانت چهار ماهه امسال با مدت مشابه سال گذشته، کاهش هشت درصدی داشته ایم.

طالبی گفت: در سایر پدیده‌های ضد امنیتی و اجتماعی کاهش جرایم و تخلفات را شاهد هستیم لذا باید از زحمات فراجا قدردانی کرد تا با همکاری مردم حداقل‌ها هم رفع شود.

وی بیان کرد: هشت دهم درصد سرقت‌های مهم و ۶ دهم درصد سرقت‌های خرد، سهم استان خراسان جنوبی در کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در موضوع سرقت تنها مسئولان فراجا یا انتظامی نقش ندارند، افزود: همه مردم و مدیران باید اقدامات پیشگیرانه و سلبی انجام دهند لذا فرهنگ سازی و آموزش در حوزه سرقت بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در مقوله پیشگیری و آموزش نیز حفظ اموال شخصی و اداری از سرقت بسیار مهم است، لذا در رسانه‌ها، مجامع و مساجد باید آموزش‌های عمومی در دستور کار باشد تا سرقت‌ها کاهش یابد.

طالبی با بیان اینکه ایمن سازی دستگاه‌های اجرایی با نصب سیستم‌های پایشی مهم است عنوان کرد: سرقت یکی از پدیده‌های ناامن ساز در هر جامعه است که افکار مردم را به مخاطره می اندازد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی هم گفت: در تمام شهرستان‌های استان شاهد کاهش سرقت هستیم و سرقت منزل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ کاظم صادقی افزود: در سرقت احشام هم که سال گذشته وضعیت خوبی نبود امسال تقریبا هفت درصد کاهش داشتیم .

وی یادآور شد: از نظر فراوانی سرقت ۶۲.۵ درصد سرقت‌های در بیرجند ، ۹.۴ درصد در طبس و ۶.۳ در قاین رخ می‌دهد که شامل ۷۸ درصد کل سرقت های استان است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برخورد با مالخران اولویت کاری است ادامه داد: خراسان جنوبی جزو چهار استانی است که به شاخص کشف در سطح کشور (۵۰ درصد) رسیده‌ایم و اکنون ۵۵ درصد سرقت‌های استان کشف می‌شود.

وی بیان کرد:هزار و ۸۰۰ فقره سرقت از ابتدای امسال در استان کشف شده که ارزش ریالی آن ۴۷۰ میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه ۴۷ درصد این سرقت ها خرد بوده ادامه داد: هزار و ۱۰۲ نفر سارق و مالخر نیز از ابتدای امسال دستگیر شده است.

وی با اشاره به شناسایی باند سارق غیر بومی در استان از روی اثرانگشت گفت: این باند به ۳۱ فقره سرقت منزل اعتراف کردند که ارزش ریالی آن سه میلیارد ریال بوده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح پابند الکترونیکی سارقین بر اساس سوابق آنها در سطح استان اجرایی می‌شود که در کاهش سرقت‌ها اثرگذار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha