۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85559448
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران انجام می‌شود

ایلام - ایرنا - وزیر کشور با بیان اینکه ایلام پایتخت خادمین زوار ابا عبدالله الحسین (ع) و نگین فرهنگی کشور است، گفت: بیشترین تردد زائران همواره از مرز مهران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری تصفیه خانه آب آشامیدنی شهرستان ایوان اظهار کرد: امنیت ما مرهون همه شهدا و شهید قاسم سلیمانی است که جان خود را برای آسایش و امنیت مردم فدا کرد.

وی ضمن گرامیداشت شهادت اسماعیل هنیه و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید عرصه مقاومت و جهاد، گفت: طرح تصفیه خانه ایوان یکی از مصوبات سفر آیت الله رییسی به استان ایلام بود.

وزیر کشور بیان کرد: شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به استان شهیدپرور ایلام به ویژه اختصاص طرح و تخصص اعتبارات برای اربعین داشتند.

وزیر کشور: بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران انجام می‌شود

استاندار ایلام نیز در این آیین با قدردانی از همه دست‌اندرکاران طرح تصفیه خانه آب آشامیدنی شهرستان ایوان اظهار کرد: افتتاح این طرح از مطالبات مهم مردم ایوان است که خوشبختانه امروز ظهر انجام شد.

حسن بهرام‌نیا افزود: این طرح از مصوبات مهم سفر رییس جمهور بود که با همکاری و هم‌افزایی مدیران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ایلام قطب اربعین و نگین فرهنگی کشور است و با نگاه ویژه شهیدآبت الله رئیسی رییس‌جمهور شهید و وزیر کشور زیرساخت‌های این استان در مقایسه با گذشته متحول شد.

وزیر کشور: بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران انجام می‌شود

استاندار ایلام با اشاره به ۲ طرح سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه گفت: حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال از مجموع ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای سامانه گرمسیری در دولت سیزدهم هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه تونل کبیرکوه یکی از طرح های مهم ملی استان ایلام در راستای توسعه شهرستان های حوزه جنوب این استان است، تصریح کرد: تونل تونل کبیرکوه نیز در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش ایرنا، بهسازی چشمه‌ها و ساخت سه ایستگاه پمپاژ، احداث سه مخزن یک هزار متر مکعبی، اجرای ۳۲ کیلومتر خط انتقال با لوله فولادی ۳۵۰ و ۴۵۰ میلیمتری، اجرای خط برق اضطراری و امکان تامین برق اضطراری از طریق چهار دستگاه دیزل ژنراتور از مشخصات طرح آبرسانی به شهرستان ایوان است که برای اجرای این طرح، یک هزار و 740 میلیارد ریال هزینه شده است و منابع تأمین آب آن از چشمه‌های سیاهگل این شهرستان به میزان ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است.

وزیر کشور برای افتتاح چند طرح عمرانی از جمله استخر شنا، درمانگاه تامین اجتماعی شهر مهران، تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر ایوان و بازدید از پایانه مرزی مهران به استان ایلام سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha