۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85559604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: زائران اربعین عزیمت به عراق را از ابتدای ماه صفر آغاز کنند

ایلام - ایرنا - وزیر کشور از زائران اربعین خواست روند عزیمت به سمت عراق را از ابتدای ماه صفر آغاز کنند و زیارت خود را به ایام نزدیک به اربعین موکول نکنند.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مدت زمان حضور زائران ایرانی در عراق باتوجه به حجم زیاد زوار کوتاه باشد و بلافاصله بعد از زیارت به کشور برگردند تا خدمات رسانی به انبوه زائران تسریع یابد.

وی افزود: علاوه بر مهران دیگر مرزهای کشور نیز آماده پذیرش زائران هستند و زیرساخت‌ها برای تردد زائران در مرزها فراهم شده است.

وحیدی یادآور شد: روند صدور گذرنامه‌ها در حال انجام است امسال نیز علاوه بر گذرنامه‌های معمولی، گذرنامه‌های زیارتی ویژه اربعین همچون سه سال گذشته برای متقاضیان صادر می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: مردم ایلام و موکبداران این استان در ایام اربعین همواره پذیرایی مطلوبی را از زائران اربعین داشته‌اند و امسال نیز آماده پذیرش زوار هستند.

وی با اشاره به بازید خود از مرز مهران بیان کرد: زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام نسبت به گذشته بیشتر شده است و بنا بر بازدیدهای انجام شده روند تکمیل زیرساخت‌ها مطلوب است ضمن اینکه تکمیل برخی از طرح‌های باقیمانده باید شتاب بیشتری بگیرد.

وحیدی درخصوص همایش عصر امروز موکبداران و خادمان اربعین استان ایلام، اظهارکرد: خدام اربعین جلوه‌های زیبایی از مردمی بودن اربعین و خدمت رسانی پرشور به زائران هستند.

وزیر کشور تاکید کرد: اربعین ترکیبی از همکاری دولت و مردم است که مواکب خدمت رسانی به زائران مردمی هستند و زیرساخت‌های عمرانی و فنی اربعین نیز توسط حاکمیت فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور برای افتتاح چند طرح عمرانی از جمله استخر شنا، درمانگاه تامین اجتماعی شهر مهران، تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر ایوان و بازدید از پایانه مرزی مهران به استان ایلام سفر کرده است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی ترد زائران اربعین حسینی است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha