اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ صنعتی اردبیل

اردبیل-ایرنا-  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: امسال سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، هاشم علایی روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران از شهرک‌های صنعتی شماره یک و ۲ اردبیل و مراحل اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در این شهرک‌ها اظهارکرد: ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی در استان اردبیل مصوب شده که از این تعداد ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و در تلاش هستیم زیرساخت‌های این شهرک‌ها را برای سرمایه گذاران و کارآفرینان تامین کنیم.

وی با اشاره به آسفالت ریزی معابر شهرک صنعتی اردبیل افزود: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در ۲ شهرک صنعتی شماره یک و ۲ اردبیل با مساحت ۸۰۰ هکتار برای آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری معابر و ورودی شهرک در نظر گرفته شده است.

علایی از راه‌اندازی ساختمان کسب و کار در شهرک صنعتی اردبیل خبر داد و گفت: این ساختمان با صرف اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال به زودی در شهرک ‏صنعتی شماره ۲ اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل درباره احداث پایگاه اورژانس شهرک صنعتی اردبیل اظهارکرد: این پایگاه با اختصاص زمین رایگان از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و با مشارکت و همکاری واحد تولیدی اشجع باتری به عنوان خیر سلامت احداث شده است.

وی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل را قطب تولید و صنعت استان اردبیل دانست و افزود: سرعت امداد رسانی و ارائه خدمات اولیه پزشکی به مصدومان احتمالی واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی که بیش از هشت هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، با راه اندازی این مرکز افزایش یافته است.

علایی بیان کرد: این پایگاه علاوه بر امداد رسانی در شهرک صنعتی ۲ اردبیل، جاده اردبیل - نمین را که فاقد پایگاه اورژانس جاده‌ای است، تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی شهرک‌های صنعتی و همچنین ضرورت احداث مراکز اورژانس در مجاورت جاده‌های بین شهری، فضای شهرک‌ها می‌‎تواند بستر مناسبی برای ارائه خدمات امدادی و پزشکی برای پوشش حوادث شهرک‌های صنعتی و جاده‌های اصلی استان فراهم سازد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با گنجایش ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال در مرحله تکمیل و بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، اجرای مدول دوم این تصفیه‌خانه در سال ۱۳۹۹ با ظرفیت پالایش ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد.

علایی یکی از ویژگی‌های مهم این مدول را افزایش کارایی و کاهش مدت زمان فرآیند تصفیه پساب برشمرد و بیان کرد: مدول دوم برای پالایش ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب پساب در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است که با توجه به مدرن بودن طراحی آن قابلیت افزایش تا چهار هزار مترمکعب در شبانه‌روز را نیز دارد.

وی با بیان اینکه این طرح یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین طرح‌هایی است که در شرکت شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح از تمامی ظرفیت‌ها و اعتبارات داخلی، استانی و ملی استفاده شده است و برای پرداخت بدهی به پیمانکار مربوطه نیز باید اعتبار لازم تخصیص یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha