۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85559754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ هزار بیمار خاص در خراسان شمالی شناسه دار شدند

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۰
کد خبر: 85559754
۱۱ هزار بیمار خاص در خراسان شمالی شناسه دار شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار بیمار خاص و سخت علاج در این استان در ۴۹ گروه بیماری شناسایی و شناسه دار شدند.

مهرداد سفیدگران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال های گذشته تنها پنج گروه از بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشتند اما از سال ۱۴۰۰ تاکنون به ۱۰۷ گروه بیماری رسیده است.

وی افزود: ۷۹۴ بیمار خاص و سخت علاج در سال ۱۴۰۰ ، پنج هزار و ۴۲ نفر در سال ۱۴۰۱ ، چهار هزار و ۳۷۶ نفر در سال ۱۴۰۲ و در سه ماه سال جاری ۷۹۱ نفر بیمار خاص و سخت علاج شناسایی و شناسه دار شدند که مورد حمایت خدمات درمانی این سازمان بیمه گر قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر تامین دارو های مورد نیاز، بخشی از امکانات و تجهیزات پزشکی نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفته است که شامل دستگاه اکسیژن ساز، ساکشن، انواع ویلچر و تشک مواج می شود.

وی گفت: علاوه بر اینکه داروهای بیماران خاص زیر پوشش خدمات بیمه ای است این بیماران تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال نیز به صورت خاص می توانند از بیمه سلامت دریافت کنند.

سفیدگران با بیان اینکه بیشترین بیماری های خاص در این استان مربوط به بیماران سرطانی می شود افزود: در گذشته تنها بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و بیماران ام اس زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشتند.

وی گفت: ۷۳۳ هزار و ۵۶۷ نفر معادل ۷۳.۵ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان زیر چتر بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در خصوص صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان نیز افزود: این صندوق مختص شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر است که ۱۹۰ هزار و ۲۴۸ نفر از شهروندان این استان زیر پوشش دارد.

وی گفت: ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر از مجموع تعداد افراد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی جزو دهک‌های یک تا پنج هستند که ۱۰۰ درصد حق بیمه آنان رایگان است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha