۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85559994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحویل ۳۱ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی پیشرفته به مراکز درمانی ملایر

همدان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: محموله‌ای ارزشمند از تجهیزات پزشکی پیشرفته به ارزش ۳۱ میلیارد ریال به مراکز درمانی این شهرستان تحویل شد.

«کریم میرزایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تجهیزات از محل اعتبارات هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان تامین شده است.

وی افزود: این تجهیزات پزشکی شامل دستگاه رادیولوژی پرتابل، دستگاه سیاتیک اتاق عمل، الکتروشوک، ونتیلاتور پرتابل، الکترو کوتر و الکترولیت آنالایزر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر هدف از تامین و توزیع این تجهیزات را ارتقای کیفی خدمات درمانی و تشخیصی در مراکز درمانی این شهرستان و در نهایت بهبود وضعیت سلامت مردم عنوان کرد.

میرزایی گفت: دستگاه رادیولوژی پرتابل قابلیت تصویربرداری در محیط‌های مختلف از جمله اتاق عمل، بخش مراقبت‌های ویژه و حتی بالین بیمار را دارد و به تشخیص سریع‌تر بیماری‌ها کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: دستگاه سیاتیک اتاق عمل نیز در حین عمل‌های جراحی برای ایجاد برش‌های دقیق و کنترل خونریزی به کار می‌رود و به بهبود نتایج جراحی کمک می‌کند.

تحویل ۳۱ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی پیشرفته به مراکز درمانی ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر کاربرد دستگاه الکتروشوک را نیز برای درمان اختلالات ریتم قلبی عنوان کرد که در مواقع اضطراری می‌تواند جان بیمار را نجات دهد و الکترو کوتر نیز برای برش بافت‌ها و کنترل خونریزی در حین عمل‌های جراحی کاربرد دارد.

میرزایی یادآور شد: دستگاه الکترولیت آنالایزر برای اندازه‌گیری میزان الکترولیت‌ها در خون و سایر مایعات بدن استفاده می‌شود و در تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات پزشکی بر اساس نیاز مراکز درمانی این شهرستان خریداری می‌شود، افزود: طی سال‌های گذشته بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات برای مراکز بهداشتی این شهرستان خریداری و از وزارت بهداشت و درمان تامین که برای اولین بار این مبلغ برای خرید تجهیزات مراکز بهداشتی ملایر هزینه شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع) با ۱۶۵ تخت، بیمارستان مهر با ۹۶ تخت، بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی با ۱۶۵ تخت با حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی و بیمارستان در حال ساخت امیرالمومنین (ع) با ۹۶ تخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha