خونخواهی شهید هنیه در چهارچوب‌های اعتقادی و انسانی خواهد بود

مشهد- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخگویی ایران به ترور شهید "اسماعیل هنیه" و خونخواهی مهمان، مطابق چهارچوب‌های اعتقادی، شرعی و انسانی خواهد بود.

"محمدرضا محسنی‌ثانی" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ما به راحتی می‌توانیم پاسخ این اقدام تروریستی را در «تل‌آویو» بدهیم اما همان گونه که ما در زمینه استفاده از سلاح هسته ای منع داریم، برای خونخواهی شهید هنیه نیز اگر قرار است موشکی شلیک شود باید طوری باشد که مردم غیرنظامی دچار آسیب نشوند.

وی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان محل اقامت شهید هنیه در تهران را تجاوز مستقیم به خاک ایران دانست و گفت: پاسخ ایران به این تجاوز قطعی است اما این اقدام با تعمق و تامل و با لحاظ محدودیت های یاد شده خواهد بود تا کار به درستی انجام شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داد مستلزم انجام طرح و برنامه ریزی های زیاد و تامین تدارکات و آموزش لازم از سوی این رژیم غاصب بود.

محسنی ثانی ادامه داد: نتانیاهو پیش از ترور شهید هنیه با حضور و سخنرانی در کنگره آمریکا، در حقیقت تایید انجام این عملیات جنایت بار را از آمریکایی‌ها گرفته بود.

وی گفت: اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند در جریان این اقدام تروریستی نبوده اند به دلیل ترس از تبعات آن است وگرنه بدون شک این ترور با تایید آنان انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اسرائیل و آمریکا فکر می کردند با حذف شهید هنیه، به عنوان طرف مذاکرات و مسوول سیاسی فلسطین، تنها یک طرف مذاکرات باقی خواهد ماند و آنگاه می‌توانند در موضوع مذاکرات فلسطین هرگونه که خواستند عمل کنند.

محسنی ثانی اظهار داشت: ترور هنیه به عنوان مسوول مذاکرات اشتباهی بزرگ بود، چرا که اکنون غرب و اسرائیل و آمریکا باب مذاکره را بسته اند و تنها باب جنگ و خونخواهی باز مانده است.

وی گفت: مطابق آنچه رهبری انقلاب تاکید کردند شمارش معکوس فروپاشی رژیم صهیونیستی آغاز شده است و همان طور که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، در جریان فتح خرمشهر، جای شهید «جهان‌آرا»، فرمانده سپاه خرمشهر را خالی کرده و می‌خواندند که "محمد نبودی ببینی شهر آزاد گشته" به زودی جبهه مقاومت سرود فتح قدس را به یادبود و در رثای اسماعیل هنیه خواهند خواند.

خونخواهی شهید هنیه مطابق چهارچوب‌های اعتقادی و انسانی خواهد بود

دشمن به راهبرد نفوذ نرم روی آورده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجا که دشمن در بحث سخت‌افزاری طرفی نبسته و ناامید شده است، اکنون با مدد اندیشکده های مختلف خود در حوزه نرم‌افزاری اقداماتی را انجام می دهد که یکی از آنها نفوذ و اقدامات فرهنگی و اقتصادی در قالب نفوذ است.

محسنی ثانی بیان کرد: این نفوذ در بعد کلان خود حتی در منازل ما نیز وجود دارد که همان نفوذ از طریق رسانه ها و به خصوص از طریق تلفن همراه است و همه آحاد جامعه در جریان این نفوذ قرار دارند.

وی گفت: اصولا همه دنیا مانند ما تحت تاثیر اینگونه نفوذهای سخت و نرم است البته در برخی کشورها این نفوذ هنوز سخت و در برخی دیگر نرم است اما با تحقق انقلاب اسلامی و طی این سالها، هجمه بزرگ و نفوذ در ایران به صورت ترکیبی (نرم و سخت) و بیش از سایر کشورهای جهان است.

نماینده غرب خراسان رضوی در مجلس اظهار داشت: خود انقلاب اسلامی نیز نوعی نفوذ فرهنگی است که ورود پیام انقلاب اسلامی به قلب کشورهای منطقه و جهان، نوعی انتقال پیام انقلاب و نفوذ از سوی جمهوری اسلامی است و پاسخ به این نفوذ نیز همین نفوذ ترکیبی و هجمه علیه کشور است.

محسنی ثانی ادامه داد: اکنون روند استحاله فرهنگی از سوی ما در برخی کشورها صورت گرفته است چنانکه هم اکنون طنین صدای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه آمریکا و غرب نیز به وضوع شنیده می شود.

وی گفت: نماد این روند آزادی‌خواهی را می توان در پیوند تظاهرات خیابانی حامیان فلسطین در تهران، لندن و پاریس و کشورهای نیکاراگوئه، تانزانیا و دیگر ممالک دید، این صف واحد نشان دهنده یک پیوستگی و همبستگی را در دنیا به‌وجود می آورد که می تواند بعدا زمینه ساز اقدامات متعددی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به واقعه ترور شهید هنیه اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه و قبل از ترور، نیروهای جبهه مقاومت در آیین تحلیف رییس جمهور در مجلس حضور داشتند و این نشست به نمادی از حمایت نظام از جبهه مقاومت اسلامی تبدیل شد.

محسنی ثانی گفت: صحبت های آقای دکتر پزشکیان نیز همه تاکنون در جهت تایید و تشدید حمایت ها از جبهه مقاومت بوده است و این سخنان در مراسم تحلیف نیز انعکاس بسیار خوبی داشت.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، بامداد روز چهارشنبه، ۱۰ مرداد، در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha