تردید در کارایی جنگنده‌های اف-۱۶ در جنگ اوکراین / عقب‌نشینی ارتش اوکراین از مناطق وسیع

تهران - ایرنا- نیروهای اوکراینی پس متحمل شدن تلفات گسترده، در حال خروج و عقب‌نشینی از مناطق محاصره شده هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از مقامات امنیتی روسیه نوشت: ارتش اوکراین هنگام تلاش برای فرار و خروج از مناطق محاصره شده تلفات و خسارت شدیدی را متحمل شده است.
این مقامات روسی که نامشان فاش نشده تصریح کردند که نیروهای اوکراینی در قسمت شرقی این مناطق که در بین ساکنین آن به "نیویورک" مشهور است، محاصره شده و در زیر رگبار گلوله و آتش تلفات جانی زیادی را متحمل شده و بسیاری از سربازان خود را در این عملیات از دست دادند.

چرا با وجود جنگنده اف-۱۶ ارتش اوکراین همچنان مجبور به عقب نشینی و فرار است؟

خبرگزاری تاس به نقل از یک خلبان زبده ارتش روسیه بدون افشای نام وی نوشت: از آن جایی که جنگنده های اف-۱۶ تک موتوره هستند و تمامی نشانه ها و نوشته ها در آن ها به زبان انگلیسی هستند لذا نمی توانند در تغییر روند جنگ تاثیر و کارآمدی خاصی داشته باشند.

این خبرگزاری افزود از دیگر مشکلات ارتش اوکراین به هنگام استفاده از جنگنده های اف-۱۶ این است که نه تنها خلبانان اوکراینی هیچ تجربه نظامی در مورد استفاده از این نوع جنگنده ندارند بلکه در پایگاه های هوایی نیروهای اوکراینی نیز هیچ ظرفیت و محلی برای نگهداری و تعمیر اف-۱۶ وجود ندارد.

تاس همچنین افزود: ارتش اوکراین با کمبود خلبان و نیروی متخصص برای استفاده از این جنگنده مواجه است.

پیشتر نیز مقامات روسی و کارشناسان اعلام کردند جنگنده اف-۱۶ نمی تواند سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در ۴ اوت (۱۴ مرداد) اعلام کرد کی یف اولین محموله از جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را از کشورهای غربی تحویل گرفت.

پیش از این مجله انگلیسی اکونومیست در گزارش خود نوشت: به طوری کلی مقامات اوکراینی می توانند انتظار دریافت حدود ۷۹ جنگنده اف -۱۶ را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha