۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85560065
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صیانت دامپزشکی خراسان شمالی از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه دامی  

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه استان قطب دامپروری کشور است، گفت: این اداره کل رسالت صیانت از سرمایه دامی استان به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، حمید رمضانی روز سه شنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خراسان شمالی، قطب دامداری و دامپروری است و به لحاظ کشاورزی بودن این خطه، فعالیت های دامپزشکی بسیار دارای اهمیت است.

وی خشکسالی، کاهش تولید علوفه در مراتع و تامین علوفه را از چالش های دامداری استان عنوان کرد و گفت: البته در این باره و برای کاهش اثرات خشکسالی، دولت کمک های خوبی به دامداران داشته که توزیع نهاده های دامی به ویژه جو از جمله آن است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دامپزشکی جایگاه ویژه ای در رونق اقتصاد دارد، علاوه بر آن تامین و ارتقای سلامت جامعه از دیگر رسالت های این اداره کل است.

رمضانی با اشاره به خودکفایی استان در تولید گوشت قرمز خاطرنشان کرد: این استان قطب دامداری است و بیش از نیاز، گوشت قرمز تولید می شود، بخش کمی از دام های پرورش داده شده در واحدهای دامی استان در داخل به مصرف می رسد و بخش زیادی از دام های زنده به خارج استان منتقل می شود.

رمضانی افزود: استان با اقدامات انجام شده در تولید گوشت مرغ نیز به خودکفایی رسیده است به طوری که سالانه بیش از ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان انجام و ۲۴ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

به گزارش ایرنا اکنون ۱۲۳ واحد مرغ گوشتی استان به ظرفیت بیش از سه میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه در دوره وجود دارد که از این تعداد ۱۱۹ واحد به ظرفیت سه میلیون و ۴۳۹ هزار قطعه فعال است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha