۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85560137
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار دانشجوی جدید در دانشگاه گیلان پذیرش می‌شوند

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه گیلان گفت: پنج هزار دانشجوی جدید در سال تحصیلی پیش رو جذب این دانشگاه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد دوستار روز سه‌شنبه به مناسب فرارسیدن روز خبرنگار در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران حوزه دانشگاه گیلان اظهار کرد: در زمان حاضر دانشگاه گیلان دارای حدود ۱۴ هزار دانشجو است که از این تعداد بیش از هشت هزار دختر و بقیه پسر هستند.

وی با تشریح فعالیت‌های دانشگاه گیلان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: سال گذشته ۸۳ جلد کتاب توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه به چاپ رسیده‌است.

رئیس دانشگاه گیلان افزود: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، سه هزار و ۳۰۰ مقاله در نشریات بین‌المللی و ملی از هیات علمی این دانشگاه به چاپ رسید و بیش از ۱۳۰ قرارداد همکاری با صنعت منعقد شده‌است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۳۸۸ فعالیت فناورانه شناسایی و ثبت شده‌است اظهار کرد: همچنین در این مدت حدود ۴۲۰ اختراع توسط هیات علمی انجام شد، کلینیک کشاورزی دانش بنیان و کلینیک صنعت راه‌اندازی و مجوز اولیه برای دانشکده دریانوردی و پدافند غیرعامل صادر شده‌است.

دکتر دوستار با اشاره به فعالیت ۵۶۰ عضو هیات علمی در دانشگاه گیلان اضافه کرد: سه عضو هیات علمی این دانشگاه جز یک درصد و ۱۳ نفر عضو ۲ درصد دانشمندان جهان هستند.

وی در ادامه با تشریج ظرفیت‌های دانشگاه گیلان در حوزه‌های مختلف اعم از شرکت‌های دانش بنیان، هسته و واحدهای فناور اظهار کرد: هم اکنون پنج شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعال است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به انعقاد ۵۳ قرارداد کاربردی با صنعت و با بیان اینکه بخش زیادی از این قراردادها پایان نامه‌های تحصیلی دانشجویی است اضافه کرد: این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری فعال بوده و فعالیت‌های فرهنگی آن برای ارتقاء ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی دانشجویان است.

وی در ادامه با بیان اینکه در افق فعالیت دانشگاه گیلان چند محور از جمله محوری کردن آموزش در حال پیگیری است افزود: خروجی دانشگاه گیلان باید بتواند نیازمندی‌های جامعه در حوزه صنعت و خدمات را پاسخ دهد بنابراین لازمه این موضوع آن است تا دانشجو در طول تحصیل در صنعت و خدمات حضور داشته و مهارت آموزی را به صورت رسمی و غیررسمی فرا گیرد.

رئیس دانشگاه گیلان اظهار کرد: نگاه مساله محور و شناسایی موضوع از دیگر مواردی است که در افق فعالیت دانشگاه گیلان به آن پرداخته می شود از اینرو نشست‌هایی با صنعت و سازمان های مختلف برگزار شد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا و تبریک روز خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران بیان کرد: مردم هر دقیقه و ثانیه با خبر زندگی می‌کنند و خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارند.

دکتر دوستار با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین سازمان‌ها و جامعه هستند افزود: در زمان حاضر زندگی انسان‌ها با رسانه گره خورده و لحظه لحظه افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقش خبرنگاران در این عرصه بسیار پررنگ است.

در پایان این نشست خبرنگاران فعال در حوزه دانشگاه گیلان تجلیل شدند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز خبرنگار نام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha