۸۰ نفر نیروی درمانی هلال احمر خراسان شمالی آماده خدمات رسانی در اربعین 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: این جمعیت با ۸۰ نفر نیروی درمانی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین در کشور عراق است. 

به گزارش ایرنا، ابوالفضل محبان روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنای بجنورد به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: این نیروی درمانی متشکل از پزشک عمومی، پزشک متخصص، پرستار و کارشناسان است که بخشی از آنان در درمانگاه شهر کربلا و بخشی در موکب ها در مسیر نجف به کربلا خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: همچنین برای کمک و امداد در حادثه های احتمالی، یک دستگاه کشنده، ۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودروی امدادی در ایام همایش پیاده روی اربعین به کشور عراق اعزام می شود.

اعزام ۲۶۴ داوطلب خراسان شمالی به کربلا

محبان همچنین با اشاره به اعزام ۲۶۴ نفر از اعضای داوطلب این جمعیت برای شرکت در آیین اربعین حسینی(ع) گفت: این زائران شامل ۱۳۲ نفر زن و ۱۳۲ نفر مرد است که در قالب ۶ کاروان راهی کربلا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: اعضای داوطلب این جمعیت از محلات کم برخوردار طرح ۲۰۲۰ به کربلای معلی اعزام شدند.

طرح ۲۰۲۰ از برنامه های جامعی است که بر ظرفیت محلی برای ایجاد تحول در مناطق کم برخوردار تاکید دارد و دستگاه های متولی اجرای آن کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستند.

به گزارش ایرنا بیش از ۹ هزار نفر با ثبت نام در سامانه سماح برای حضور در آیین اربعین حسینی در کربلای معلی اعلام آمادگی کردند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha