۱۸ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای در انتخابات هلال احمر خراسان‌شمالی هستند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۱۸ هزار نفر از اعضای این جمعیت واجد شرایط اخذ رای در ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان هستند.

ابوالفضل محبان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در استان خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز آغاز و تا بعد از ظهر ادامه دارد.

وی افزود: ۶۳ نفر از استان خراسان شمالی نامزد شده اند که برای هر شهرستان پنج تفر انتخاب خواهند شد و چهار نفر عضو شورای اجرایی و یک نفر بازرس است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: امروز این دوره از انتخابات در بجنورد، گرمه، جاجرم، شیروان، فاروج، راز و جرگلان به صورت مستقل و در شهرستان های بام و اسفراین و مانه و سملقان ۲ انتخابات برگزار شد.

انتخابات مجامع هلال‌احمر در مراحل شهرستانی، هیات مدیره استان‌ها و مجمع کشوری برگزار می‌شود و منتخبان از هر استان به شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور راه می یابند.

بر مبنای اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، هلال‌احمر به عنوان یک جمعیت مستقل، عمومی و غیرانتفاعی که از قوانین جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ جهانی تبعیت می‌کند و شورای عالی تصمیم‌گیر اصلی آن محسوب می‌شود، موظف است انتخابات مجامع هلال احمر را هر چهار سال یک بار برگزار کند.

تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سالانه هلال‌احمر در شعب و استان‌های کشور بر اساس نظرات مصوب افراد منتخب خواهد بود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha