مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات آمریکا و کره‌ جنوبی درخشیدند

تهران- ایرنا- مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات در کشورهای کره‌جنوبی و آمریکا موفق به کسب مدال شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، جشنواره اختراعات سیلیکون ولی آمریکا Silicon Valley International Invention Festival / (SVIF ۲۰۲۴) برای تبلیغ اختراعات پیشرفته در سراسر جهان راه‌اندازی شد و فرصتی منحصر به فرد برای مخترعان در راستای دریافت جوایز برتر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده فراهم کرد. این جشنواره همچنین برای سرمایه‌گذاران و مخترعان زمینه‌ای فراهم می‌کند تا محصولات خود را در سراسر مرزها پرورش دهند و تبلیغ کنند.

شرکت‌کنندگان در این جشنواره بین‌المللی، می‌توانند از حمایت‌ها، امتیازات و منابع مختلفی بهره‌مند شوند.

این رویداد، تحت حمایت فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های مخترعان و سازمان جهانی مالکیت فکری/ وایپو است، اختراعات پیشرفته را در سراسر جهان معرفی کرده و فرصتی منحصر به فرد برای مخترعان فراهم می‌کند تا اختراعات خود را تجاری کنند.

مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات آمریکا و کره‌ جنوبی درخشیدند

این دوره از جشنواره یاد شده در ۲۶ تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (پنجم تا هفتم مرداد ۱۴۰۳) توسط فدراسیون بین المللی مخترعان و با حمایت سازمان جهانی مالکیت فکری، موسسه مخترعان کشور آمریکا (UIA) در منطقه سیلکون ولی (مرکز نمایشگاهی سانتا کلارا) با حضور مخترعان، دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا و موسسات علمی و تحقیقاتی بیش از ۳۰ کشور از جمله استرالیا، کانادا، بحرین، بلغارستان، چین، کرواسی، چک، دانمارک، مصر، فرانسه، ایسلند، ایرلند، کره جنوبی، فلیپین، لهستان، کامرون، اسپانیا و سوئد برگزار شد.

گروهی از مخترعان ایرانی در این جشنواره شرکت کردند. امیرمسعود اسدی، مخترع و پژوهشگر ایرانی و دارنده مدال طلای اختراعات سوئیس و کره جنوبی، در کنار تیم مخترعان ایرانی، موفق به کسب مدال نقره در این جشنواره جهانی شد.

مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات آمریکا و کره‌ جنوبی درخشیدند

وی در این باره توضیح داد: با توجه به حمایت سازمان‌های مهم بین‌المللی درحوزه اختراعات همچنین برگزاری در منطقه سیلکون ولی که از مهم‌ترین قطب‌های نوآوری و فناوری تحول‌آفرین جهان است، این عرصه جهانی یکی از برترین و معتبرترین نمایشگاه‌های اختراعات در دنیا محسوب می‌شود و کسب این دستاورد را از هر حیث اهمیت می‌دهد.

هم‌زمان با برگزاری این عرصه بین‌المللی فرصت‌های آموزشی شامل سمینار، کارگاه آموزشی و پنل‌های بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات روز اختراعات، نوآوری و روش‌های تجاری‌سازی و ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط زود بازده در حوزه اختراعات و نوآوری توسط سازمان جهانی مالکیت فکری و موسسه مخترعان آمریکا (UIA) برگزار شد.

مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات آمریکا و کره‌ جنوبی درخشیدند

افزون بر این، گروهی دیگر از مخترعان ایرانی به سرپرستی اسدی در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری‌های کره جنوبی / Korea International Women's Invention Exposition 2024 (KIWIE۲۰۲۴) شرکت کردند. این رویداد علمی از جمله جشنواره‌های مهم جهانی است که زیر نظر دولت کره جنوبی و سازمان جهانی مالکیت‌ فکری و فدراسیون جهانی هر ساله برگزار می‌شود و امسال نیز اوایل تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

امیرمسعود اسدی، مخترع و پژوهشگر ایرانی و دارنده مدال طلای اختراعات سوئیس ۲۰۲۲ و هم بنیانگذار مجموعه پژوهشی کوآنزیم R نیز به عنوان سر تیم مخترعان ایرانی در کنار سایر شرکت‌کنندگان ایرانی در این رویداد حضور داشت.

اسدی هدف از این سفر متفاوت را حضور در عرصه جهانی نوآوری و اختراعات K.I.W.I.E ۲۰۲۴ به عنوان نماینده مخترعان ایرانی عنوان کرد و گفت که در این جشنواره ۱۵۰ اختراع از کره جنوبی و ۲۰۲ اختراع و ایده نوآورانه از ۱۸ کشور دیگر از جمله ایران حضور داشت.

اسدی با بیان اینکه تیم ایران در نمایشگاه بین‌المللی مخترعان و کارآفرینان کره‌جنوبی سه مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز به دست آورد گفت که این نمایشگاه از ۳۱ خرداد تا ۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گفته این مخترع، گروه ایران در این نمایشگاه موفق به دریافت جایزه‌ ویژه سازمان جهانی مالکیت‌ فکری، چهار جایزه ویژه از مرکز تحقیقات و نوآوری‌های تایلند و یک جایزه ویژه از انجمن مخترعان لهستان شد.

اسدی گفت: در این رویداد درکنار تعدادی از پزشکان و پژوهشگران ایرانی حضور داشته و فرصت حضور برای ورود مخترعان ایرانی در این عرصه در کنار سایر مخترعان، امکان سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه بین‌المللی فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha