سهمیه ششم در دقیقه ۹۰؛ میلاد والی‌زاده به المپیک پاریس فراخوانده شد

ساری- ایرنا- مصدومیت کشتی‌گیر وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی صربستان در دهکده المپیک و کناره‌گیری‌اش از مسابقات سبب شد که سهمیه این وزن به ایران تعلق بگیرد و کادر فنی تیم ملی نیز آزادکار فریدونکناری "میلاد والی‌زاده" را برای روی تشک رفتن در پاریس ۲۰۲۴ فراخواند تا به این ترتیب سهمیه ایران در کشتی آزاد المپیک پاریس تکمیل و تعداد ورزشکاران مازندرانی حاضر در المپیک پاریس به ۹ نفر برسد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران که توانسته بود پنج سهمیه از ۶ وزن المپیکی را کسب کند و با پنج آزادکار راهی پاریس شده بود، به دلیل مصدوم شدن "استفان میچیچ" کشتی‌گیر وزن ۵۷ کیلوگرم صربستان قرار است با اضافه شدن "میلاد والی‌زاده" به جمع آزادکاران ایران در دهکده المپیک در هر ۶ وزن نماینده داشته باشد.

با توجه به اعزام کاروان تیم ملی کشتی آزاد به پاریس، مسئولان فدراسیون در حال حاضر به دنبال انجام مقدمات حضور والی‌زاده در پاریس و اعزام فوری او به فرانسه هستند.

والی‌زاده پس از عباس حاج‌کناری که در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا حضور داشت، دومین کشتی‌گیر اهل فریدونکنار است که در رقابت‌های المپیک روی تشک می‌رود. او شهریور پارسال در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد دوبنده تیم ملی را به تن کرده بود و طی ماه‌های اخیر نیز همراه با ملی‌پوشان در اردوهای تیم ملی حضور داشت.

با اضافه شدن والی‌زاده به کاروان ایران در المپیک پاریس تعداد ورزشکاران مازندرانی حاضر در این رقابت‌ها به ۹ نفر رسید. هانیه رستمیان در تیراندازی، نیما عالمیان و نوشاد عالمیان در تنیس روی میز، حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد در کشتی آزاد، محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی و محمدنبی رضایی در قایقرانی هشت ورزشکار مازندرانی عضو کاروان ایران در المپیک پاریس هستند. هانیه رستمیان و برادران عالمیان از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند و اکنون ۶ ورزشکار مازندرانی دیگر در این رقابت‌ها حضور دارند.

تعداد شهرهای المپیکی مازندران در سی‌وسومین دوره رقابت‌های المپیک پاریس نیز از ۶ شهر به هفت شهر افزایش یافت. جویبار، آمل، خلیل‌شهر بهشهر، بابلسر، بابل، فریدونکنار و ساری شهرهای المپیکی مازندران هستند که در این بین آمل و بابل با ۲ ورزشکار سهم المپیکی بیشتری نسبت به پنج شهر دیگر دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha