رونمایی از پوستر جشنواره مهدویت و امامت در دانشگاه آزاد پردیس

پردیس- ایرنا- پوستر جشنواره مهدویت و امامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با حضور روحانیون و استاد دانشگاه رونمایی شد .

به گزارش ایرنا، مهلت ارسال آثار دانشجویان و علاقمندان به دبیرخانه جشنواره تا ۱۵ آذرماه است و تاریخ برگزاری جشنواره ۲۶ دی ماه سالجاری است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس گفت: بحث امامت و مهدویت راهگشای ما در این دوره است و باید بستر همه فعالیتهای ما باشد.
حسین اصغری شیوایی در نشست رونمایی از پوستر جشنواره مهدویت و امامت گفت: مسئله امامت و مهدویت در کشور ما یکی از مسائل مهم و زیر بنایی است و در حال حاضر کمتر دانشگاهی است که با این مسئله پیوند نداشته باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پردیس افزود : با توسعه مباحث امامت و مهدویت می توانیم با ناهنجاریهای جامعه مقابله کنیم تا درآینده شاهد ثمرات آن در جامعه باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس در این نشست اظهار داشت: امروز در دانشگاهها شاهد شبهه در مساله مهدویت و امامت در بین دانشجویان هستیم ، جوان دانشجو نسبت به مسئله امامت و مهدویت پر از شبهه است و با برگزاری این جشنواره می توانیم بخشی از شبهات آنها را با آگاهی بخشی وبرگزاری نشست ها برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عقدایی ضمن تقدیر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابت فعالیت در حوزه امامت و مهدویت خاطر نشان کرد:برای برگزاری سخنرانی اساتید، برپایی کرسی های آزاد اندیشی با همکاری دستگاهها و بیش از ۱۰۰ مبلغ و استفاده ازظرفیت شهرستان آمادگی کامل داریم تا این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در این نشست اظهار داشت: برای برگزاری این جشنواره در سطح شهرستان و دانشگاه ماموریت هر دستگاه اعم از شهرداری، بخشداری و دهیاری، سپاه وسایر دستگاههایی که نام آنها در پوستر مزین شده، مشخص بشود.

حجت الاسلام خانی ادامه داد: چشم اندازی هم برای بانک اطلاعاتی شهرستان تامین شود که ترسیم شود در این همایش چه تعداد نقاشی، شعر، مقاله و دلنوشته قرار است تحویل بگیریم و ادارات به صورت مامویت محور کارگروه تشکیل بدهند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان پردیس گفت: برگزاری این جشنواره و کسانی که دغدغه امامت و مهدویت را دارند قابل تقدیر است، در این جشنواره با ۴ گروه اساتید دانشجویان،پژوهشگران و دانش آموزان سروکار داریم که هر گروه شیوه های تبلیغی متفاوت و یا متمرکز دارند.

حجت الاسلام آقا میری ادامه داد:بهینه کردن مصادیق تبیین مبانی عقلانی ، وحیانی امامت مهم است و باید روی مصداق ها کار کنیم و پژوهش هایی با خروجی موثر در این جشنواره داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مذاهب گوناگونی را در شهرستان پردیس میزبان هستیم ، جریان شناسی مذاهب و باور آنها نسبت به امامت را در این جشنواره بررسی کنیم.
مسئول دبیرخانه همایش: امروزبا مخاطبانی سروکار داریم که در سطوح مختلفی هستندو برخی از آنها مبانی اولیه را نمی دانند باید یک سری آموزش اولیه برای آنها داشته باشیم.

افسانه فهیمی ادامه داد: بخشی از مخاطبان اندیشه های ضد دینی دارند که تکلیف آنها معلوم است ،اما بخشی از مخاطب ما باتفکر غیر دینی، موضعی ندارد و برای او هیچ چیز مهم نیست و در این راستا مخاطب اصلی ما این افراد هستند و باید برای این افراد طرحی داشته باشیم.

ابوطالب بختیاری دبیر تخصصی جشنواره گفت: رویکرد دانشگاه علوم و فناور پردیس است که با همکاری قرارگاه فرهنگی شهرستان پردیس این همایش علمی پژوهشتی در دنیای مدرن را برای اساتید ، دانشجویان و عموم شهروندان شهرستان پردیس برگزار کند.

سجاد فضلعلی دبیر اجرایی جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذرماه است و تاریخ برگزاری جشنواره ۲۶ دی ماه سالجاری است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha