۳۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری شهری در منطقه 4 شیراز در حال اجرا است

شیراز-ایرنا-شهردار منطقه چهار شیراز به تکلیف و تعریف سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای سرمایه گذاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: به ارزش این مبلغ طرح عمرانی و شهری در محدوده منطقه 4 به عنوان پرجمعیت ترین منطقه کلان شهر شیراز در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا ، حسام‌الدین اسدزاده روز سه شنبه در نشستی خبری گفت: بودجه عمرانی شهرداری منطقه چهار شیراز امسال پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تعریف شده که در چهار ماهه ابتدایی سال بیش از پیش بینی و ۱۳۶ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: باغ سه گوش در محل ورودی کارخانه سیمان با مساحت ۱۰ هکتار با اعتبار چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال خریداری شد.

۳۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری شهری در منطقه 4 شیراز در حال اجرا است

شهردار منطقه ۴ شیراز ادامه داد: برای بهسازی این باغ تاکنون حدود هزار میلیارد ریال هزینه شده است و تا سال آینده تحت عنوان باغ موزه گبه و صنایع دستی به بهره برداری می رسد.

اسدزاده با اشاره به اینکه چندین هکتار به مجموعه باغها در منطقه ۴ اضافه شده است، یادآور شد: باغ سه گوش تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه باغ ایرانی ۷۰ درصد تکمیل شده و یک جاذبه گردشگری محسوب می شود، افزود: این باغ تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید که ۲۲۶ هکتار مساحت دارد.

شهردار منطقه ۴ شیراز بابیان اینکه این منطقه از حیث وسعت و جمعیت، پرجمعیت ترین منطقه شهری محسوب می شود، گفت: ۳۰۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند.

اسدزاده گفت: فضای سبز ۱۰ هکتاری ازجمله زمین هایی است که بعد از جابجایی کارخانه در اختیار قرار می گیرد و عملیات عمرانی آن بعد از انتقال سند انجام می شود.

وی افزود: منطقه ۴ خاستگاه روان آبهای مناطق ۶ و ۱ بودند که به دلیل وجود تقاطع ها محل آبگرفتگی می شود که برای رفع آن عملیات لوله گذاری به وسعت ۲ کیلومتر از میدان معلم – بلوار مطهری – خیابان هویزه تا رودخانه چنار راهدار شکل می گیرد و هزار میلیارد ریال هزینه اعتبار آن خواهد بود که بخشی از لوله گذاری انجام شده و پس از اجرای این لوله گذاری شاهد آبگرفتگی در این منطقه شهر نخواهیم بود.

شهردار منطقه ۴ شیراز در ادامه به خدمات به محلات هدف کمتر برخوردار سطح منطقه ازجمله محله کشن، درکی و عادل آباد اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه پروژه زورخانه و فرهنگسرای پارک نوید محمدی در دست اقدام است که در حال اخذ پیمانکار برای اجرای عملیات آن هستیم.

وی به باغ جنت به عنوان یکی از ظرفیت های منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: باغ جنت پارک بزرگ شهری است که پروژه هایی ازجمله شهربازی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در این محل در دست اجرا است.

عضو شورا و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه چهار نیز در ادامه این نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه گفت: امیدوارم جوشش خون این شهید عزیز باعث از بین رفتن، لکه ننگین رژیم صهیونیستی فراهم شود.

مصطفی کیانی رحیمی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت آگاهانه و هوشمندانه رسانه ها استفاده حداکثری داشته باشیم، افزود: این ظرفیت می تواند به کمک مدیریت شهری بیاید و سرانه رضایتمندی عمومی را افزایش دهد.

ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۴ شیراز و شهردار این منطقه گفت: رسالت بزرگ رسانه ها، انعکاس کمبودها و مشکلات مردم به مسئولان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha