خراسان‌ جنوبی در حوزه ورزش و جوانمردی زبانزد است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان از گذشته‌های دور تاکنون مهد استعدادهای فوق‌العاده بوده و در حوزه ورزش و جوانمردی مدال‌آوران زیادی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا طالبی عصر سه شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش و جوانان استان گفت: خراسان جنوبی از قدیم که در زمره خراسان بزرگ بود، مهد استعدادهای ممتاز بوده و در حوزه‌های مختلف، انسان‌های بسیار بزرگی را تحویل جامعه کرده است که از جمله می توان در حوزه علوم فقهی به «آیت الله تهامی» اشاره کرد که مقام معظم رهبری بارها از وی نام برده‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه‌ علوم نوین نیز هفت نفر از پدران علم ایران و جهان را در خود دارد، بیان کرد: در حوزه مجاهدان و مدافعان نیز برای اسلام، نظام و انقلاب در محور مقاومت، هشت سال دفاع مقدس و سایر مقاطع قهرمانان زیادی داشته‌ایم که مدال شهادت را با سعادت به سینه نصب کرده‌اند.

۱۰۳ هزار مترمربع به سرانه ورزشی خراسان‌جنوبی افزوده شد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با افتتاح ۶۸ باب زمین چمن مصنوعی در استان در دولت سیزدهم، ۱۰۳ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان افزوده شد.

علی ربیعی افزود: همچنین در این مدت چهار باب سالن ورزشی که ۱۰ تا ۱۲ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: برخی اماکن، استخرها و سالن‌های ورزشی که به دلیل مشکلات جزئی فنی، سالها بدون استفاده مانده بود مجددا احیا شده و چرخه بهره برداری بازگشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ برای استان دستاوردهای خوبی داشت به همین دلیل امروز از ورزشکارانی که مقام‌های رسمی کشوری در سه سطح اول، دوم و سوم را کسب کرده اند و نیز مدال آوران آسیایی و جهانی قدردانی می‌شود.

وی از رشد چشمگیر اعتبارات فصل پنج ورزش و جوانان استان در ۶ ماه اخیر خبر داد و افزود: این اعتبارات به نسبت سال‌های گذشته بطور میانگین رشد پنج تا ۶ برابری داشته و از ۱۰۰ میلیارد ریال به ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

ربیعی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت این افزایش اعتبار در سایر استان‌ها رخ نداده است، اما این مهم با نگاه ویژه دولت به مناطق کم‌برخوردار، در این استان رقم‌ خورد.

وی یادآور شد: برای ۲۰ هیات برنامه مدون چند ساله و مشخص در نظر گرفته شد و امروز از ۲۴ هیات استان که موفق به کسب مدال های ملی و جهانی شدند، قدردانی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از اجرای طرح استعدادیابی در استان خبر داد و گفت: این طرح به پایان رسید و نتایج آن در مرحله تحلیل است که هفته آینده به خانواده‌ها اعلام می‌شود و سپس افراد به هیات های متعدد معرفی خواهند شد که بنا به اعلام وزارتخانه، این طرح استعدادیابی در سطح کشور نمونه بوده است.

ربیعی بیان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش چند سرمایه‌گذار در حوزه ساخت و ساز شناسایی شده اند و چندین حامی مالی نیز از ورزشکاران حمایت خواهند کرد.

وی از راه‌اندازی پایگاه قهرمانی در استان خبر داد و گفت: به زودی طراحی و معماری این پایگاه انجام و در شرق کشور معرفی خواهد شد.

ربیعی عنوان کرد: در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به استان حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان ابلاغ شد که بر حوزه ورزش و جوانان استان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

در این آیین از ‌ ۹۰ ورزشکار و مدال آور ۲۴ هیات ورزشی استان که در سال ۱۴۰۲ در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی موفق به کسب مدال شده بودند، تجلیل و قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha