جشن آملی‌ها پس از صعود «ساروی» به فینال المپیک + فیلم

ساری - ایرنا - همشهریان «محمدهادی ساروی» در شهر آمل، با حضور در محله زندگی او، صعود این فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران به فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، صعود محمدهادی ساروی، کاپیتان آملی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به فینال المپیک پاریس و قطعی شدن کسب دومین نشان المپیکی او موجی از شادی را در زادگاه این فرنگی‌کار ایجاد کرد و تعداد زیادی از شهروندان آمل را به خیابان‌های اطراف محل سکونت او کشاند.

تعدادی از همشهری‌های ساروی نیز مسابقات کشتی او را از پرده نمایشی که در مقابل منزل او نصب شده بود، مشاهده کردند و هیجان کشتی المپیک را از سالن Champ de Mars Arena پاریس به محله فرنگی‌کار آملی کشاندند.

محمدهادی ساروی امروز در دومین روز رقابت های کشتی فرنگی المپیک پاریس ابتدا به مصاف «جوزف راو» امریکایی رفت و مقتدرانه با نتیجه ۱۰ – ۱ او را شکست داد. سپس در یک‌چهارم نهایی «اوزور ژوژوپبکوف» از قرقیزستان را با نتیجه ۸ - صفر و امتیاز عالی زمین‌گیر کرد و به نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم رسید.

او در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف «محمدعلی گبر» از مصر رفت و توانست با نتیجه ۸ - صفر پیروز شود و با صعود به فینال، کسب مدال خود را قطعی کرد.

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس که در المپیک توکیو مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم را کسب کرده بود، با صعود به فینال، کسب دومین مدال المپیکی خود را قطعی کرد.

ساروی در فینال باید به مصاف «آرتور آلکسانیان» ارمنستانی، دارنده سه طلا، نقره و برنز المپیک و سه طلا و ۲ برنز جهان برود.

فرنگی‌کار آملی تا کنون سه بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، جهانی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۰ توکیو با این کشتی‌گیر ارمنستانی سرشاخ شده اما موفق به برد وی نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha