تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه مراغه به ۷۰۰ نفر رسید

مراغه- ایرنا- رئیس دانشگاه مراغه به ثبت‌نام بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین‌المللی جدید طی مردادماه جاری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه در مجموع به حدود ۷۰۰ نفر رسید. 

به گزارش ایرنا «محمد زادشکوریان» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این دانشجویان از کشورهای عراق، نیجریه، ساحل‌عاج، گینه و پاکستان پذیرش شدند و از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ شروع به تحصیل می کنند.

به گفته وی این دانشجویان در شروع تحصیل به طور همزمان به مراکز زبان و ادبیات فارسی معرفی‌ می‌شوند و دوره‌های بسندگی زبان فارسی را سپری می‌کنند.

وی اضافه کرد: داشتن اعضای هیئت‌علمی جوان، دانشمند، سرآمد، ارزش‌گذاری و حمایت آموزشی و فرهنگی از دانشجویان خارجی از امتیازات تحصیل در دانشگاه مراغه است.

«زادشکویان» این را هم بیان کرد: این دانشگاه بر مبنای ارزیابی‌ها و شاخص‌های ملی و بین‌المللی، طی سالهای اخیر روند رو به رشدی را طی کرده تا جایی که جایگاه دانشگاه در فدراسیون سرآمدان علمی کشور از رتبه ۳۴ در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ در سال گذشته رسید.

تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه مراغه به ۷۰۰ نفر رسید
بیشترین دانشجویان خارجی دانشگاه مراغه عراقی هستند

به گزارش ایرنا دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۶۶ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار آغاز کرده بود، از ظرفیت علمی قابل توجه در برخی از رشته‌های دانشگاهی از جمله کشاورزی و شیمی برخوردار است.

آموزشکده کشاورزی مراغه در سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

دانشجویان دانشگاه مراغه اکنون در پنج رشته دکتری، ۴۲ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی پیوسته، ۲ رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی تحصیل می‌کنند و دانشجویان برادر این دانشگاه نیز فاقد خوابگاه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha