۱۷۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه مراغه ثبت‌نام کردند

مراغه- ایرنا- رییس دانشگاه مراغه گفت: ۱۷۴ دانشجوی عراقی طی سال تحصیلی جاری در این دانشگاه ثبت‌نام شدند و تعداد دانشجویان خارجی در مجموع به ۲۸۷ نفر رسید. 

«محمد زادشکویان» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته‌هایی چون فیزیک نجومی، شیمی تجزیه، شیمی عالی، زیست فناوری میکروبی، ژنتیک، ریاضی کاربردی آنالیز عددی، آگروتکنولوژی و شیمی حاصلخیزی تحصیل می‌کنند.

به گفته وی دانشجویان خارجی این دانشگاه در رشته‌های دیگری چون مهندسی عمران سازه، مهنسی آب و سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی مکانیک ساخت و تولید، جغرافیای سیاسی، روانشناسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری(محیط زیست و مسکن) و آموزش زبان انگلیسی نیز ادامه تحصیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه همه آنان تبعه کشور عراق هستند، اضافه کرد: طی ترم دوم سال تحصیلی گذشته نیز ۴۳ دانشجوی خارجی و در ترم تابستان سال جاری هم ۷۰ دانشجوی عراقی در این دانشگاه پذیرش شده بودند.

«زادشکویان» این را هم بیان که دانشجویان خارجی برای اولین‌بار، از ترم دوم سال تحصیلی گذشته در دانشگاه مراغه پذیرش شدند و همه آنها شهریه پرداخت می‌کنند.

وی شهریه این دانشجویان در رشته‌های گروه علوم انسانی را حدود ۳۳۰ دلار و رشته‌های فنی و مهندسی را ۴۶۰ دلار عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان خارجی این دانشگاه در همان کلاس‌های تلفیقی با دانشجویان ایرانی حاضر می‌شوند و اساتید از زبان‌‎های فارسی و انگلیسی برای تدریس بهره می‌گیرند.

به گزارش ایرنا «هاشم داداش‌پور»، رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز دوم شهریور سال جاری در سفری که به مراغه داشت، با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان غیرایرانی، گفته بود که «تا پایان برنامه هفتم توسعه باید سالانه ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی در داخل کشور پذیرش شود».

دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۶۶ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار آغاز کرده بود، از ظرفیت علمی قابل توجه در برخی از رشته‌های دانشگاهی از جمله کشاورزی و شیمی برخوردار است.

۱۷۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه مراغه ثبت‌نام کردند
دانشگاه مراغه

گفتنی است آموزشکده کشاورزی مراغه طی سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

دانشجویان دانشگاه مراغه اکنون در پنج رشته دکتری، ۴۲ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha