بهداشت و درمان، یکی از ارکان اصلی توان رزمی

بندرعباس - ایرنا - فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: موضوع بهداشت و درمان امروز جزو نیازهای اولیه جوامع محسوب می‌شود و در بین ما نظامیان نیز یکی از ارکان اصلی توان رزمی است؛ چرا که هیچ کس مستاصل‌تر، نیازمندتر و درمانده‌تر از شخص بیمار و دردمند نیست.

به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر سیدعبدلرحیم موسوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی سیدالشهدا(ص) منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس افزود: افرادی که با نیت مردم دوستی و با نیت خیر این راه را رفتند و در بخش‌های مختلف حرفه بهداشت و درمان، متخصص، ماهر و توانمند شدند و اکنون به مردم خدمت می کنند بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی و تشویق هستند.

وی بیان کرد: این برکت به برکت آموزه های دینی، برکت انقلاب اسلامی و برکت نظام جمهوری اسلامی است که این فرصت های اینچنینی فراهم شده تا انسان ها بتوانند به اندازه ظرفیت و توانایی که دارند در این دنیا برای خودشان اندوخته جمع کنند تا زمانی که در پیشگاه الهی محشور می شوند دست شان از لوازم دنیایی پر باشد.

فرمانده کل ارتش ابراز کرد: رهبرمعظم انقلاب در سال های اخیر بیان کردند که «ارتش از مردم، با مردم، برای مردم و در خدمت اهداف مردم است؛ این فکر را در ارتش رایج کنید که اکنون رایج شده است؛ یعنی هرجایی که در بخش‌های مختلف ارتش می روید می بینید که این روحیه را دارند و خودشان عمل می کنند؛ یکی از برجسته‌ترین کارها، ساخت یک مرکز مجهز و پیشرفته در مناطق دورافتاده و محروم برای ارائه خدمت بهداشتی و درمانی به مردم و به همه کارکنان نیروهای مسلح و به خصوص خانواده هایشان بوده که کار ارزشمندی است.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه نخستین بیمارستان نیروهای مسلح جنوب کشور در کنارک راه‌اندازی شد، گفت: دومین بیمارستان ارتش در بندرعباس راه‌اندازی شده و بی صبرانه منتظریم که همین جلسه شکرگذاری را در جاسک داشته باشیم چرا که منطقه ای مهم و راهبردی بوده و لازم است بیمارستانی با تجهیزات کامل و به روز و دقیق داشته باشد اما مهم ترین اصل، تامین نیروی ماهر و متخصص است

بهره‌برداری بیمارستان فوق تخصصی سیدالشهدا(ص) با ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار

امیر دریادار دوم طاهر سلطان زاده فرمانده بهداشت و درمان نداجا نیز در این آیین اظهار داشت: این بیمارستان در سال ۱۳۹۰ به دنبال نیازی که در استان بود و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمات رسانی به مردم جنوب مصوب آجا شد و با همت صورت گرفته این بیمارستان کلید خورد و سال ۹۲ طراحی و اجرای ساختمان آغاز شد.

وی افزود: زیربنای این بیمارستان ۲۰ هزار متربع است و ۱۲۸ تخت فعال دارد و در صورت نیاز میزان تخت بیمارستانی قابل افزایش تا حجم ۲ برابر است.

وی گفت: ساخت بیمارستان در چند سال اخیر سرعت گرفت، این بیمارستان بخش های تخصصی و فوق تخصصی دارد که برخی از این بخش ها برای نخستین بار در کشور است.

سلطان زاده گفت: اعتبارات ساخت این بیمارستان چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صرف موارد عمرانی و یگهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات مورد استفاده شد.

وی تصریح کرد: این بیمارستان با دارا بودن بخش های تخصصی و فوق تخصصی از امروز با حضور پزشکان و کادر درمانی آماده خدمات رسانی و پذیرش بیماران است.

فرمانده بهداشت و درمان نداجا گفت: اورژانس این بیمارستان ۲۴ تخت دارد در این بیمارستان بخش MBC ویژه با ۲۲ تخت داریم که نخستین بخش در جنوب کشور است.

تاثیر ساخت بیمارستان فوق تخصصی سیدالشهدا(ص) در حوزه درمان هرمزگان

امیر دریادار دوم جلیل مقدم فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا نیز در این مراسم گفت: ساخت این بیمارستان در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان تاثیر زیادی دارد و گام موثری در راستای خدمات رسانی به مردم استان به ویژه مردم غرب بندرعباس است.

وی افزود: این بیمارستان هدیه ارتش به مردم خطه نیلگون خلیج فارس به عنوان پاسداران واقعی خلیج فارس است و امیدواریم این بیمارستان فوق تخصصی خدمات مناسب و در شانی به مردم بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha