۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85561196
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سه شکارچی بز وحشی در زنجان دستگیر شدند

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85561196
سه شکارچی بز وحشی در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - ️رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: سه متخلف شکار یک راس بز وحشی در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر دستگیر و برای رسیدگی به مراجع قضائی شهرستان معرفی شدند.

سید سعید موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیطبانان شهرستان طارم حین گشت و کنترل در اراضی چرزه واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر از خودرو این متخلفین، گوشت کل و بز کشف و آنها را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: متخلفین با جاسازی گوشت کل و بز در خودروی مزدا قصد انتقال آن به تهران را داشتند که توسط محیطبانان دستگیر شدند.

این مسوول ادامه داد:این افراد بومی منطقه و ساکن تهران هستند که با هماهنگی صورت گرفته پس از دستگیری در پاسگاه انتظامی گیلوان بازداشت و جهت رسیدگی به تخلف خود به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی با هشدار به متخلفین، خاطر نشان کرد: محیطبانان و زحمت کشان عرصه طبیعت به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند و با هرگونه تخلف و اقدام به شکار حیوانات طبق قانون برخورد می کنند.

موسوی خاطر نشان کرد : این اداره کل با متخلفین برابر قانون برخورد و آنها را برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی می کند.

منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که از آبان سال ۸۱ جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و وسعت آن حدود ۷۷ هزار و ۸۸۵ هکتار بوده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ متر است.

حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم ها و همچنین دارای گونه های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha