۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85561341
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌های نظام درمیان دسیسه‌های دشمنان زاینده و جوشنده باشند

رشت - ایرنا - رئیس کل دادگستری گیلان گفت: در شرایطی که هر روز شاهد دسیسه‌های دشمنان نظام و انقلاب در ایجاد فضای ناامیدی و القاء ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران و هجمه های سنگین رسانه‌ای و غیره هستیم، رسانه ها نظام باید زاینده و جوشنده باشند و روح امید و زندگی را بیش از هر زمان به کالبد جامعه بدمند و انسجام و اتحاد را در کشور را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز گیلان در نشستی با رئیس و خبرنگاران این مجموعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی اظهار کرد: خبرنگاران به ‌عنوان سربازان خط مقدم پیام‌رسانی، در معماری فرهنگی جامعه و ارائه اطلاعات صحیح و به دور از داوری‌های مغرضانه، همواره نقش اساسی و مسئولیتی خطیر داشته اند و دارند.

وی عنوان کرد: واضح است که نقش اصحاب رسانه در دنیای امروز به عنوان پیشقراولان توسعه آگاهی که با بهره گیری از هنر ارتباطات و تدبیر و دانش برای تحکیم میثاق بین مردم و حاکمیت و ایجاد فضای سالم اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی تلاش می کنند نقشی برجسته و بسیار مهم است.

وی تصریح کرد امروز خبرنگار فقط روایتگر قهرمانان ملی نیست بلکه خود در جایگاه و منصبی والا باید توان خویش را در آوردگاه جنگ نرم سنجیده و افکار تفرقه افکن، فتنه‌ساز و وحدت شکن دشمن را آماج تیرهای قلم و مرکب خود قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی افزود: ما باید به رسانه‌ و ظرفیت قابل توجه آن اهمیت دهیم و واقعیتها را به صورت شفاف و صادقانه با مردم در میان گذاشته و مباحث و موضوعات مختلف را از طریق رسانه ها به آنان منعکس کنیم زیرا مردم نامحرم نیستند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به این ظرفیت آگاه باشند و تعامل لازم را با آنان داشته باشند، افزود: صداقت گوهر گرانبهایی است و باید همه ما با مردم صادق باشیم و شفاف عمل کنیم زیرا نظام مقدس ما با مردم صادق است.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغلی بسیارسخت و با پیچیدگی های فراوان و حساسیت های بسیار است، تشریح کرد: کوچکترین اشتباه آنان می تواند تبعات و حوادث مختلفی را رقم زند از اینرو باید دقت، ظرافت های کار و حساسیت های لازم با نگاه به مصالح جامعه و کشور و نظام در این حوزه (رسانه ای) مد نظرقرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در ادامه تاکید کرد: در این میان برای آنکه رسانه های ما بتوانند نقش موثر خود را در حوزه اطلاع رسانی و نیز مقابله با هجمه رسانه ای دشمن ایفا کنند باید امکانات و ابزارهای مناسب و موردنیاز در اختیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهاء دادن به رسانه‌های داخلی و خودی باعث تقویت نقش و قوت توان آنها می شود، افزود : ارتقا این ظرفیت ها به خصوص در خبرگزاری جمهوری اسلامی که رسانه رسمی نظام است باعث می شود، رسانه‌های معاند و غیرخودی نتوانند بر امور مختلف موج سواری کرده و خودنمایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور و نظام گفت: ایرنا متعلق به جمهوری اسلامی است و به همین دلیل توقع از حاکمان، دولتمردان و مسئولان کشوری و استانی آن است که این خبرگزاری را تقویت کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: در نظام ما اصل رسانه، بسیار مهم است چنانکه در کلام امام راحل(ره) و نیز رهبر معظم انقلاب این اهمیت و توجه به رسانه‌ها مشهود است و با توجه به اینکه ما سیاست های نظام انقلاب اسلامی را از امامین می‌گیریم، باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به ارتقا جایگاه و نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از سویی قوانین ما نیز طوری تعیین شده که اگر رسانه و یا خبرنگاری تخلف کند، محاکمه فعالان رسانه ای هم جز با حضور هیات منصفه ای متشکل از افراد مختلف انجام نمی شود که این امر نشان دهنده اهمیت ویژه ای است که در حکومت اسلامی رسانه و فعالیت های رسانه ای دارد.

رسانه‌های نظام درمیان دسیسه‌های دشمنان زاینده و جوشنده باشند

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه به برخورد دوگانه رسانه‌های جهانی در برخورد با حوادث مختلف اشاره و اظهار کرد: هم اینک شاهد ظلم‌های بی‌سابقه‌ای توسط رژیم صهیونیستی به مردم بی پناه و بی گناه غزه هستیم چنانکه کودکان و زنان بی گناه زیادی را به شهادت رسانده و همچنان هم به این جنایات ادامه می دهد و حتی مهمان ما را نیز به شهادت رساند اما رسانه‌های معاند و هچمنین غول‌های رسانه‌ای توجه‌ای به این حوادث ندارند اما امروز که زمان خوانخواهی است اگر مقابله کنیم که حتما هم مرقم می خورد صدها و هزاران رسانه علیه ما جبهه خواهند گرفت و شاید تعداد معدودی رسانه مستقل از ما حمایت کنند از این رو رسانه های ما نقشی محوری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی بیان کرد: به همین دلیل ما باید توجه ویژه‌ای به رسانه‌های خود داشته باشیم تا بتوانیم با دشمنان خدوم که دارای قدرت رسانه‌ای هستند به خوبی مقابله کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha