۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85561462
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رئیس دادگستری خلخال: رسانه نقش نظارتی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارد

اردبیل ـ ایرنا ـ رئیس دادگستری خلخال گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران علاوه بر اینکه پل ارتباطی بین مسئولان و مردم محسوب می‌شوند، نقش بسیار مهمی در نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا ، آرش جعفری روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا با تجلیل از تلاش‌های خبرنگاران اظهار کرد: عدم آگاهی مردم از حقوق شهروندی به عنوان مشکل اساسی در افزایش پرونده‌های قضایی در دادگستری و محاکم قضایی مطرح است و خبرنگاران می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش درک عمومی از حقوق عامه و همچنین بیان مسائل و مشکلات جامعه ایفا کنند.

وی ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی مردم با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه را از اهداف مهم دستگاه قضایی در راستای کاهش آمار پرونده‌های قضایی اعلام کرد و افزود: کوتاهی در انجام وظایف از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی همراه با عدم آگاهی مردم از حقوق خود زمینه را برای افزایش آمار پرونده‌های ورودی در دادسرا و دادگاه‌های این شهرستان فراهم کرده است.

رئیس دادگستری خلخال گفت: انتظار از اصحاب رسانه شهرستان تهیه گزارش‌ها و برنامه‌های آموزش محور برای ارتقای سطح آگاهی عمومی ،در کنار انتشار اخبار و رویدادهای روزانه منطقه است.

رئیس دادگستری خلخال تلاش‌های خبرنگاران در تهیه و انعکاس اخبار مربوط به کاهش جرایم و نیز پوشش کامل برنامه‌های هفته قوه قضاییه سال جاری، جشن گلریزان و سایر برنامه‌های عمومی اجرا شده در دادگستری را شایسته تقدیر و تجلیل اعلام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال هم در این مراسم گفت: خبرنگاران چشم بینای جامعه بوده و برای حل مسائل و مشکلات مردم بیش از سایرین دلسوزی می‌کنند.

مظفر رضایی ادامه داد: تهیه اخبار و گزارش‌های خبری بدون هرگونه جهت‌گیری از سوی خبرنگاران مستقل در کنار حفظ وحدت و انسجام جامعه می‌تواند در نهایت منجر به توسعه منطقه شود.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تلاش‌های خبرنگاران بهرام نقی‌زاده و سید مصطفی مرادخانی تجلیل شد ، امروز همچنین در آیین‌های جداگانه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندهی انتظامی شهرستان از تلاش‌های خبرنگاران خلخال تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha