فرماندار دره شهر: بالگرد هلال احمر برای مهار آتش‌سوزی ارتفاعات بانزرکه کبیرکوه اعزام شد

ایلام -ایرنا- فرماندار شهرستان دره شهر به وقوع آتش سوزی مراتع و جنگل‌های ارتفاعات منطقه بانزرکه کبیرکوه از پیش ظهر امروز، گفت: این آتش سوزی در محدوده دره شهر مهار شده اما به در محدوده شهرستان آبدانان در حال گسترش است.

هوشنگ طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ساعتی قبل از ظهر امروز، آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل های ارتفاعات منطقه بانزرکه بخش ماژین شهرستان دره‌شهر گزارش شد.

وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی و مردمی در اسرع وقت به منطقه برای مهار آتش اعزام شدند، افزود: منطقه ای که دچار حریق شده سخت گذر است و برای دسترسی به آن باید از موتور سیکلت استفاده کرد و یا پیاده در این منطقه حضور یافت که کار مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار دره شهر با اشاره به اینکه پس از حدود سه ساعت تلاش این آتش سوزی در محدوده این شهرستان مهار شده است، افزود: با توجه به حجم پوشش گیاهی و وزش باد این آتش سوزی به سمت مناطق شهرستان آبدانان گسترش یافته است.

طاهری با بیان اینکه این منطقه دارای پوشش گیاهی و جنگلی بسیار متراکمی است، گفت: با توجه به سخت گذر بودن منطقه، برای مهار این آتش سوزی نیاز مبرم به بالگرد برای انتقال نیروهای اطفای حریق به ارتفاعات وجود دارد.

وی با اشاره به رایزنی با انجام شده با مسئول امداد و نجات هوای جمیعت هلال احمر برای اعزام بالگرد از کرمانشاه به این منطقه، یادآور شد: در حال حاضر منتظر حضور بالگرد به شهرستان برای انتقال نیروهای اطفای حریق به ارتفاعات این منطقه برای مهار این آتش سوزی هستیم.

فرماندار دره شهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروهای مردمی و منابع طبیعی در حال تلاش برای اطفای این حریق هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام بیش از ۸۴ فقره آتش سوزی از ابتدای سال جاری تا کنون در مراتع و جنگل های این استان روی داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha