مدیرکل اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ: رسانه‌ها در دوران حکمرانی نوین میدان‌دار هستند

سبزوار- ایرنا- مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها در عصر حکمرانی نوین در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... میدان‌دار هستند.

به گزارش ایرنا،‌ عباس محمدیان چهارشنبه‌شب در آیین بزرگداشت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار در روستای «صدخرو» شهرستان داورزن، اظهار کرد:‌ امروز ایران اسلامی خود یک رسانه است و تمام دنیا منتظرند تا ببینند ایران چه می‌کند.

وی افزود:‌ منابر دهه ۶۰ دیگر جوابگوی نسل «زد» نیست و برای ارتباط با آنان امروز باید رسانه داشته و زبان روز را بلد بود.

وی نسل زد را نسل گریز از مرکز خواند و گفت:‌ در این شرایط ضروری است که رویکردها عوض شود.

رسانه‌ها در دوران حکمرانی نوین میدان‌دار هستند

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در این مراسم خاطرنشان کرد:‌ نگاهتان باید در تراز انقلاب و آرمان های انقلاب باشد، بدون شک خبرنگار فرصت‌طلب، خبرنگاری در تراز انقلاب اسلامی نیست و خبرنگاری نیز که در انحصار سیاسی باشد از شاخص‌های خبرنگاری، که اخلاق‌نگاری است، فاصله گرفته است.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وحی را بزرگترین رسانه بشریت دانست و اضافه کرد:‌ منفعت های گروهی را باید فدای ملت کرد، زیرا قهرمان های اصلی این کشور نه جریان ها و احزاب که مردمند.

محمدیان افزود: دنیای امروز، دنیای هوش مصنوعی است اما هنوز مسوولان ما اندر خم کاغذ گرفتارند. ما در دنیای دیجیتال به سر می‌بریم و باید از نمایندگان مجلس بخواهید که برنامه آن‌ها در خصوص هوش مصنوعی چیست.

وی ادامه داد: نماینده مجلس با شعار فرهنگی رای آورده است ولی متاسفانه هنوز کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل نشده است.

یکی از خبرنگاران پیشکسوت غرب خراسان نیز در این مراسم در سخنانی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید جهاد تبیین، مطالبه‌گری و امیدآفرینی را در اولویت قرار دهند، گفت: امروز خبرنگاران و فعالان رسانه باید به صورت مضاعف و تخصصی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت کرده و به خنثی‌سازی توطئه های دشمنان بپردازند.

محمد مهرنیا با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه افزود: خبرنگاران باید با اخبار واقعی و مثبت در جامعه امید ایجاد کنند و از درج اخبار تنش زا و مطالب مایوس کننده بپرهیزند.

وی یکی از وظایف اصلی رسانه ها را بیان مشکلات مردم دانست و گفت: خبرنگاران باید  نارسایی ها را شناسایی و راهکار ارائه دهند و البته از بزرگنمایی مشکلات خودداری کنند.

این خبرنگار پیشکسوت تاکید کرد:‌ مسوولان به ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به رفع مشکلات بیمه و معیشت خبرنگاران اهتمام کرده و مشکلات صنفی این قشر را برطرف کنند.

وی به لزوم شتاب در تصویب قانون جامع مطبوعات و رسانه اشاره کرد و از مسوولان خواست تا هر چه سریعتر در این قانون بازنگری کرده و آن را متناسب با  نیاز روز به تصویب برسانند.

در پایان این مراسم که با حضور جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان های سبزوار و داورزن برگزار شد، از شماری از خبرنگاران این منطقه تجلیل شد.

شهرستان داورزن در ۳۱۳ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha