میزان کاهش مشکلات در دستگاه‌ها، کارآمدی دیوان محاسبات را مشخص می‌کند

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: میزان تأثیر اقدامات دیوان محاسبات استان بر کاهش مشکلات در دستگاه‌ها، کارآمدی دیوان محاسبات را مشخص می‌کند.

️به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با مدیرکل جدید دیوان محاسبات این استان اظهار کرد: مجموعه دیوان محاسبات با همکاری سازمان برنامه و بودجه در مسیر تصویب و توزیع بودجه برای دستگاه‌ها، سپس نظارت بر هزینه کرد درست و در نهایت تصمیم‌گیری براساس گزارش تفریق بودجه در سطح استان و سطح کلان نقش آفرین هستند و اگر به خوبی کار خود را انجام دهند سبب حل بسیاری از مشکلات در این منطقه و کشور خواهند بود.

وی افزود: اجرای درست برنامه ابلاغ شده از یک سو و تامین موارد مورد نیاز از سوی دیگر عامل پیشرفت در مسیر برنامه‌هاست و در مقابل عدم پرداختن به این ۲ مساله سبب ایجاد اختلال در روند پیشرفت برنامه‌ها خواهد شد.

️امام جمعه زاهدان بیان کرد: در سیستان و بلوچستان طرح‌های مختلف در حال انجام است و بودجه‌های فراوانی به استان تزریق می‌شود و طبیعتا در جایی که قدرت و پول وجود داشته باشد زمینه‌های فساد نیز به وجود می‌آید و بنابراین دیوان محاسبات با وجود کمبود نیرو باید در جهت پیش برد فعالیت‌ها و نیز تحفظ بر سلامت کارکنان برنامه‌ریزی و تلاش کند تا سبب تقویت انگیزه‌های درونی فرد باشد و بتواند در برابر تطمیع‌ها و تهدیدها ایستادگی داشته باشد.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان با برخی قوانین مواجه هستیم که هنگام وضع در دهه‌های گذشته موضوعیت داشته اما در طول سالیان شرایط تغییر کرده و نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد و دیوان محاسبات استان در مواجهه با چنین مواردی باید مساعدت لازم را صورت دهد و مسوولان امر نیز همزمان برای تغییر قوانین پیگیری‌های لازم را داشته باشند و مسئله مهم این است که علاوه بر نگاه قانونی باید مصلحت استان نیز مد نظر باشد.

️آیت الله محامی خاطرنشان کرد: اداره کل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان باید نظارت خود بر دستگاه‌ها را حین هزینه کرد بودجه صورت دهد که در این صورت اصلاح روند با سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

وی گفت: دیوان محاسبات باید در گزارش‌های خود مشخص کند که طبق قانون باید چه تعداد از دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد و چه مقدار در ورود و ارزیابی این دستگاه‌ها موفق بوده و در گام سوم باید مشخص کند که چه مقدار در دستگاه‌ها مشکل وجود داشته و با پیگیری شما چه میزان از مشکلات بر طرف شده که این موضوعات کارآمدی دیوان محاسبات را مشخص می‌کند.

حسین زاده مدیرکل جدید دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان در این دیدار نیز اظهار کرد: جلوگیری از فساد از طریق تعامل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی امکان پذیر است و در سیاست و رویکرد جدید دیوان محاسبات بیشتر به سوی پیشگیری از تخلفات هستیم و سیاست های جدید دیوان شناسایی تخلفات قبل از موعد مقرر و تلاش برای اصلاح آنها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha