۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85562022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی در خراسان شمالی پیش بینی شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: برنامه اجرایی عملیات مبارزه با بیابان این استان در سطح ۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار برای امسال پیش بینی شد.

حسن امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان را بیابان تشکیل می دهد که برنامه اجرایی عملیات مبارزه با این حوزه به تازگی توسط وزارت کشور اعلام شد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده اجرای طرح های قرق عرصه‌های بیابانی، نهال کاری، بذرپاشی، مدیریت چرا، مدیریت روان آب‌ها برای مبارزه با عملیات بیابان زدایی در سطح این مناطق انجام خواهد شد.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به جنگل های دست کاشت اضافه کرد: این میزان جنگل دست کاشت برای کنترل و جلوگیری از تخریب خاک، عدم وجود خسارت به سکونتگاه‌های روستایی، مزارع، باغات و مسیرهای مواصلاتی پیگیری و ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه عملیات بیابان‌ زدایی به‌عنوان یکی از برنامه‌های سازمان جنگل‌ها در سطح شهرستان و استان پیگیری می شود ادامه داد: هزینه‌های این طرح‌ها از محل منابع مختلف از جمله اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی تأمین‌ می شود.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ مساحت هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار معادل ۹ درصد وسعت منابع طبیعی خراسان شمالی را بیابان تشکیل می دهد که ۱۱۲ هزار هکتار در شهرستان جاجرم، ۳۹ هزار هکتار در اسفراین و ۳۱ هزار هکتار در گرمه است.

عمده اراضی بیابانی استان در حوزه کال شور در سه شهرستان جاجرم، گرمه و اسفراین واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha