نقش کلیدی خبرگزاری ایرنا در انعکاس اخبار انتقال خون حائز اهمیت است

زاهدان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه کمبود خون‌ یکی از چالش‌های اصلی ما در استان است، خبرگزاری ایرنا تاکنون در انتشار اخبار انتقال خون و فراخوان مردم برای این اقدام انسان دوستانه نقش بسزایی ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن صفدری روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با رئیس، خبرنگاران و کارکنان این مرکز به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: انعکاس اخبار دقیق و اطلاع رسانی مناسب و آگاه‌سازی مردم نسبت به بحث اهدای خون از جمله کمک های خبرگزاری‌ ایرنا با سازمان انتقال خون استان بوده که این عملکرد سزاوار قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه رسالت رسانه ها و خبرنگاران بسیار مهم است تصریح کرد: خبرنگاران باید علاوه بر بیان مشکلات، به خدمات نظام و پیشرفت های انجام شده نیز به خوبی اشاره کنند البته خبرگزاری ایرنا در سیستان و بلوچستان به خوبی توانسته این رسالت را به جای آورد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان بر اهمیت فرهنگ سازی اهدای خون از سوی رسانه های جمعی در جامعه تاکید کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) تاکنون نقش مهمی در تشویق و ترغیب مردم به فرهنگ اهدای خون داشته که امیدواریم میزان اهدای خون با این فرهنگ سازی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تنها سرمایه‌های اهدای خون سیستان و بلوچستان، مردم هستند، بیان کرد: مردم در امر اهدای خون همواره نسبت به این سازمان لطف داشته و در مواقع ضروری همیشه به کمک بیماران نیازمند خون آمده‌اند اما ما همچنان در بحث ذخایر خونی موجود با کمبود مواجه هستیم.

صفدری عنوان کرد: با توجه به تعداد سه هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی و نبود مراکز اهدای خون در ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان ذخایر خونی استان با کاهش مواجه شده که نقش رسانه در این راستا و رساندن صدای مردم به مسوولان کشوری می‌تواند حائز اهمیت باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha