۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85562126
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تولید ماهی در لرستان به ۳۸ هزار تن افزایش یافت

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85562126
تولید ماهی در لرستان به ۳۸ هزار تن افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل شیلات لرستان گفت: تولید انواع ماهی خوراکی در استان طی سه سال اخیر از ۱۶ هزار به ۳۸ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا کیارش بیرانوند روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات مزارع پرورش ماهی استان اظهار کرد: لرستان جزو استان‌های برتر در حوزه شیلات است و تولید آبزیان این استان طی سه سال اخیر از ۱۶ هزار تن به ۳۸ هزار تن افزایش یافته و برنامه ریزی برای رسیدن به ۴۸ هزار تن در سال جدید انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مقدمات راه اندازی پنج مجتمع آبزی‌پروری ماهیان سردآبی و خاویاری استان فراهم شده است افزود: عملیات تکمیل زیرساخت این مجتمع‌ها در حال اجرا می باشد.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری «سپیددشت» با حجم سرمایه گذاری بیش از هشت هزار میلیارد ریال یکی از طرح‌هایی است که زیرساخت‌های آن تکمیل و به بخش خصوصی واگذار شده است.

بیرانوند با بیان اینکه مرحله نخست این مجتمع امسال به آبگیری و بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: میزان اشتغال این طرح بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

وی ادامه داد: همچنین زیر ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری «درب گنبد» با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن که ابتدای سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان بخش خصوصی است و برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

وی در خصوص مجتمع پرورش ماهیان سردآبی «شول آباد»، افزود: زیرساخت‌های مرحله نخست این مجتمع با ظرفیت اسمی ۲ هزار تن در حال آماده‌سازی است.

بیرانوند در خصوص مجتمع پرورش ماهی «رنگین بان» پلدختر نیز گفت: این مجتمع امسال کلنگ زنی شده و زیرساخت‌های آن در حال اجرا است و تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در صورت فعالیت توان تولید هزار تن ماهی خاویاری را دارد.

وی میزان اشتغالزایی این مجتمع را بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم عنوان و اضافه کرد: مجتمع پرورش ماهی «رومشکان» نیز با ظرفیت تولید ۲ هزار تن ماهی برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند که عملیات اجرایی آن امسال آغاز شد و اکنون پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

بیرانوند تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی، شاهد راه اندازی ۲ شهر شیلاتی با ظرفیت بیش از پنج هزار تن در استان خواهیم بود که تحولی عظیم را در حوزه تولید ماهیان سردآبی و خاویاری استان ایجاد خواهد کرد.

لرستان بیش از ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارد که سالانه بیش از ۳۸ هزار تن ماهی از این مزارع تولید و به بازارهای فروش داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha