انهدام باند سارقان زورگیری از زنان کهنسال در تبریز

تبریز- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری باند سه نفره سارقان زورگیر طلاجات زنان کهنسال در شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان، سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی افزایش وقوع سرقت طلاجات از بانوان سالمند و کهنسال با روش زورگیری در تبریز با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد جو نا امنی در بین شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان این‌که سرقت‌های مذکور باعث ایجاد ترس و نگرانی در بین زنان کهنسال و سالمند شده بود، افزود: مال باختگان در تحقیقات انجام شده عنوان کردند که متهمان تحت پوشش انجمن‌های خیریه و اشخاص خیّر به آن‌ها مراجعه و در فرصتی مناسب با تهدید سلاح سرد طلاجاتشان را سرقت متواری می‌شدند.

وی ادامه داد: کارآگاهان در راستای دستیابی به هرگونه سرنخ و احصای تصاویری از سارق نسبت به بررسی ده‌ها دوربین مداربسته اقدام کردند و در نهایت با تجمیع اطلاعاتی به دست آمده تصویری از یکی از متهمان حاصل و تعلق آن به سارق سابقه دار به هویت معلوم احراز، سپس با اخذ مجوز از مرجع قضایی، متهم در محل مخفیگاهش شناسایی و طی عملیات منسجم دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شد.

سلطانی گفت: با توجه به وجود دلایل و مستندات کافی علیه نامبرده، متهم ناچار به ارتکاب سه فقره سرقت به عُنف معترف و دیگر همدستان خود را که در ارتکاب جرم نقش داشتند معرفی کرد که ۲ نفر از متهمان سابقه دار نیز دستگیر شدند و جهت روشن شدن زوایای پنهان جرم و کشف حقیقت تحت بازجویی‌های‌ تخصصی کارآگاهان قرار گرفتند.

وی با اشاره به این‌که متهمان جهت ادامه دادرسی تحویل مرجع قضایی شده و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند، یکی از دلایل بروز سرقت از بانوان کهنسال را در معرض دید بودن زیور آلات آن‌ها عنوان کرد.

وی از شهروندان خواست تا از نگهداری بیش از حد نیاز طلا و جواهر خودداری و اشیای با ارزش خود را در محل‌های ایمن نگهداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha