عضو کمیسیون فرهنگی: مجلس به دنبال رفع دغدغه‌های خبرنگاران است

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه خبرنگاران را درک می‌کنیم و به دنبال رفع آن در مجلس هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار افزود: یک خبرنگار تا زمانی که باورمند به سنتهای الهی است، هر خبر خلافی را منتشر نمی‌کند و می‌داند که اگر در دنیا مواخذه نشود اما در آخرت باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: خبرنگاری که قلم، صدا و نوشتار خود را در خدمت احزاب و گروه‌های سیاسی قرار دهد اگر چه ممکن است در این دنیا موفق باشد اما در بستر سختی در آخرت باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افتخار من این است که در طول مدت نمایندگی مجلس، از هیچ خبرنگاری چه مجازی و چه حقیقی هیچ‌گاه شکایت نکرده‌ام و نقدها را پاسخگو بوده‌ام و اگر تخریب و تهمتی علیه من صورت گرفته از حق خود می‌گذرم.

راستینه نقش خبرنگاران در رشد و تعالی فرهنگ جامعه را بی‌بدیل دانست و گفت: از خبرنگاران درخواست داریم تا به عنوان دیده‌بان‌های پیشرفت و آبادانی، چشم ما برای مطالبه‌گری واقع‌بینانه باشند.

وی تاکید کرد: در خصوص فرهنگ، پیشرفتی حاصل نمی‌شود مگر اینکه فرهنگ جامعه به نقطه‌ای از رشد و پویایی برسد که آحاد جامعه خود را در تعالی و توسعه آن سهیم و شریک بدانند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی افزایش بودجه بخش فرهنگ کشور را از دستاوردهای مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: در سال ۹۹ در مجلس یازدهم سهم فرهنگ از بودجه عمومی چهار دهم درصد بود و امروز این رقم در بودجه سال ۱۴۰۳ به سه و نیم درصد ارتقا یافته است.

راستینه افزود: رشد ۱۹۰ درصدی بودجه ورزش و جوانان که بالاترین درصد رشد بودجه‌ای را در بین وزارتخانه‌ها داشته است بخشی از رشد اعتبارات در حوزه فرهنگ است و از سوی دیگر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۳۶۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر اختصاص یافته است و باید امسال عملیاتی شود.

وی یادآور شد: اگر چه رشد اعتبارات فرهنگی در کشور محسوس نیست و اعتبار برای تولید محتوای فرهنگی در کشور اندک است و نیاز به توجه بیشتری دارد اما گام‌های خوبی در این خصوص برداشته است.

به گزارش ایرنا، ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری در حدود ۱۸۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha