نماینده مجلس: ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم بود

شهرکرد – ایرنا – نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاوردهای مجلس یازدهم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی شامگاه پنجشنبه در جمع نمایندگان استادان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.

وی ادامه داد: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال نیز برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم گفت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.

اختصاص اعتبار ریال برای تولید پویانمایی

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس یازدهم افزود: یکی از کارکردهای مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش طی ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.

به گفته راستینه، افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکارهای در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

جذب ۷۰ هزار معلم؛ گام مهم مجلس برای رفع مشکل کمبود معلم

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به درخواست‌های وزارت آموزش و پرورش از سال گذشته سهمیه جذب ۷۰ هزار معلم طی ۲ سال صادر شده است.

وی تاکید کرد: با شعار نمی‌توان مشکلات فرهنگی کشور را حل کرد بلکه باید باورهای خود را بتوان به برنامه تبدیل و وارد بودجه کرد.

راستینه افزود: اگر بخش تعلیم و تربیت تقویت شود این خط مقدم که خروجی آن معلم است به نقطه تمدن‌ساز آینده نظام جمهوری اسلامی برسد.

وی با تاکید بر حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان در حوزه تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌ها گفت: این دانشجویان و دانشگاه شایسته ارائه بهترین خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی هستند.

راستینه یادآورشد: بررسی‌های دقیقی در خصوص کمبودها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری انجام شده است و تلاش می‌شود با پیگیری انجام شده در سال تحصیلی جدید این دانشگاه با کمترین مشکل روبرو باشد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان را پشتیبانان تربیت معلمان آینده معرفی کرد و گفت: اگر این دانشگاه تقویت شود معضل آینده این کشور در نظام تربیتی کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: مساله اول و آخر تربیت آموزش و پرورش و رکن رکین این نظام تربیت معلم است و اگر می‌خواهیم دانش‌آموزانی باورمند به مسائل دینی و تربیتی، اعتقادی، فرهنگی و تمدنی تربیت کنیم باید معلم آن تربیت شده باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۷ مرکز علمی و دانشگاهی است که دانشگاه‌های استان صاحب امتیاز ۱۵ ژورنال تخصصی علمی هستند.

تاکنون پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز علمی چهارمحال و بختیاری, ۲۵ هزار و ۲۴۴ مقاله علمی شامل پنج هزار و ۱۶۵ مقاله ژورنالی و ۱۱ هزار و ۳۳۲ مقاله در همایش‌های علمی داخلی و پنج هزار و ۱۶۵ مقاله بین المللی منتشر کرده‌اند.

در سال‌های گذشته مراکز علمی و دانشگاهی چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۳۰ هزار دانشجو بودند و این مراکز دارای ۸۶۴ استاد و عضو هیات علمی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha