۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85562299
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک تُن مواد مخدر امسال در ملایر کشف شد

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰
کد خبر: 85562299
بیش از یک تُن مواد مخدر امسال در ملایر کشف شد

همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی ملایر گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک تُن و ۳۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ «احمد ساکی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخورد ما با قاچاقچیان مواد مخدر جدی است و طرح آرامش هر ماه به مدت ۲ تا سه روز در هفته در سطح این شهرستان اجرا می‌شود.

وی به کاهش ۱۰ درصدی سرقت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون، سرقت از مغازه‌ها ۶۳ درصد و سرقت از منازل ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی ملایر به افزایش هشت درصدی دستگیری سارقان در مدت یاد شده اشاره و بیان کرد: امسال ۳۵۵ نفر سارق و ۸۰۰ نفر در حوزه مواد مخدر به ویژه خرده‌فروشی مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ ساکی خرده فروشان مواد مخدر را در تمامی جرائم تاثیرگذار دانست و ادامه داد: امسال در درگیری‌های فردی ۲۹ درصد و درگیری‌های جمعی ۴۰ درصد کاهش داشتیم و تلاش ما حضور در روستاها و خاتمه دادن به نزاع‌های جمعی است.

وی با اشاره به فعالیت دوایر مشاوره در کلانتری‌های ملایر، بیان کرد: از صد درصد پرونده‌هایی که در حوزه‌های مختلفی همچون اختلافات خانوادگی، نزاع، درگیری و اختلافات مالی به دوایر مشاوره ارجاع می‌شود، ۷۰ درصد منجر به سازش می‌شود.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین به افزایش هفت درصدی کشف جرایم فضای مجازی نسبت به سال گذشته و کشف ۹۲ مورد جرایم فضای مجازی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در این راستا از ابتدای سال تاکنون حدود پنج میلیارد ریال وجه نقد به مردم عودت داده شد.

بیش از یک تُن مواد مخدر امسال در ملایر کشف شد

توقیف ۸۰۰ دستگاه موتور سیکلت متخلف در ملایر

سرهنگ ساکی به کاهش ۵۴ درصدی تصادفات برون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان اشاره و بیان کرد: هم در تعداد نفرات و هم در تعداد فقره فوتی ۴۵ درصد کاهش داشتیم و در تصادفات درون شهری شاهد افزایش افزایش صد درصدی هستیم.

وی دستگیری مظنونین را اولویت اصلی نیروی انتظامی دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ درصدی دستگیری مظنونین در سطح این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی تاکید کرد: مقابله با جرایم و کنترل و دستگیری اراذل اوباش بصورت ویژه توسط نیروی انتظامی دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی ملایر توقیف موتور سیکلت به ویژه موتور سیکلت سنگین را از ماموریت‌های مهم برشمرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ دستگاه موتور سیکلت متخلف در این شهرستان توقیف شدند و به صورت مستمر طرح‌های ما در حال اجرا است.

سرهنگ ساکی با بیان اینکه امنیت توسط فرد و سازمان برقرار نمی‌شود و ۲۶ نهاد دست به دست یکدیگر می‌دهند تا امنیت را در سطح کشور برقرار کنند و یکی از آنها نیروی انتظامی است، ادامه داد: چنانچه هر یک از سازمان‌ها وظیفه خود را صحیح انجام دهند، در کاهش و پیشگیری از جرایم موثر است.

وی اصحاب رسانه را یکی از نهادهای موثر در پیشگیری، کاهش جرایم و مشارکت در تثبیت امنیت دانست و اظهار کرد: اصحاب رسانه به‌طور غیرمستقیم می‌توانند با بارگذاری اخبار، تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی اخبار و اقدامات نیروی انتظامی، احساس امنیت را در جامعه برقرار کنند.

سرهنگ ساکی با بیان اینکه نیروی انتظامی خاکریز اول در مقابله با ناامنی است، اما همه باید پای کار باشند، خاطرنشان کرد: امسال به جز سرقت‌های خرد، جرایم مهم و خاصی در سال گذشته و امسال در این شهرستان نداشتیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha