اربعین عامل توسعه روابط فرهنگی و پیوند دو ملت ایران و عراق است

تهران بزرگ - ایرنا - نشست مشترک مسوولان ستاد اربعین شهرداری تهران با معاون فرهنگی سفارت ایران و سخنگوی ستاد اربعین در عراق برگزار و راهکارهای فرهنگی به منظور تقویت پیوند ۲ ملت بررسی و بر استفاده از ظرفیت عظیم این رویداد در راستای ظلم‌ستیزی تاکید شد.

به گزارش ایرنا از ستاد اربعین شهرداری پایتخت، رییس ستاد اربعین و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به اقدامات انجام شده توسط این ستاد و آماده سازی زیرساخت‌ها در شهرهای شلمچه، چذابه، باشماق، مرزهای خسروی، مهران اشاره کرد و از تفاهم نامه‌های متعدد شهرداری تهران با استانداران کربلا و نجف سخن گفت.

محمدامین توکلی زاده بر استفاده از نیروهای محلی، مجهز کردن موکب‌ها به تجهیزات لازم از جمله کپسول‌های آتش نشانی و زیرساخت‌های ایمنی، راه اندازی موکب زینبیون (ویژه بانوان)، برطرف کردن نقاط حادثه خیز و رفع دغدغه پارکینگ برای زائران حسینی تاکید کرد.

اربعین عامل توسعه روابط فرهنگی و پیوند دو ملت ایران و عراق است

وی افزود: امسال کارهای ویژه‌ای را برای نخستین مرتبه در دستور کار قرار داده‌ایم که مستقر شدن سازمان خدمات اجتماعی در مرزها به منظور کمک به بازگشت زائرانی که نیاز به ویلچر و یا چرخ دستی دارند، از آن جمله است.

توکلی زاده ادامه داد: دعوت از ورزشکاران المپیکی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در راستای تقویت تعامل و همدلی بیشتر بین ورزشکاران ۲ ملت و البته ایجاد اجتماع ورزشکاران حسینی و ضد صهیونیسم اقدامی است که نیاز به همکاری مشترک ورزشکاران عراقی و جبهه مقاومت دارد.

شهر کودکان حسینی در محرم شهر تهران

رییس کمیته ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و رییس کمیته فرهنگی و هنری ستاد اربعین نیز در این نشست سخنانی ارایه کردند.

سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: یکی از سیاست‌های شهردار تهران، تاکید بر اولویت‌های فرهنگی است که از طرق مختلف از جمله تولیدات رسانه‌ای غنی قابل تحقق است.

عبدالمطهر محمدخانی در این راستا به برخی اقدامات رسانه‌ای و تولیدات فرهنگی پیرامون شعار امسال اربعین با تاکید بر «طریق الحسین، طریق القدس» نیز اشاره داشت.

اربعین عامل توسعه روابط فرهنگی و پیوند دو ملت ایران و عراق است

استاندار بغداد: ایران کشوری قدرتمند و خودساخته است

رییس ستاد اربعین و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با عبدالمطلب العلوی، استاندار بغداد دیدار و گفت‌ و گو کرد.

توکلی زاده در این دیدار با اشاره به برنامه‌ و تمهیدات ستاد اربعین در برگزاری هرچه باشکوه تر آیین اربعین حسینی، از برنامه‌های ویژه این ستاد در بخش‌های مختلف از جمله کودکان و بانوان سخن گفت.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تعاملات فی مابین، به اهتمام شهرداری تهران برای رفع مشکلات جاده‌ای و نیز حمل و نقل اشاره کرد.

استاندار بغداد نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی بین ۲ ملت، از ارادت ملت عراق به امام (ره) و مقام معظم رهبری سخن گفت و افزود: مردم عراق نیز یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را همواره گرامی می‌دارند و در عین حال نیز مردم عراق در مقابل دشمنی‌های گروه معدوم داعش و آمریکای خبیث، مقاومت کرده و تا پای جان ایستاده اند.

العلوی در بخش دیگری از اظهارات خود از ۲ سفر به کشورمان به نیکی یاد کرد و از میهمان نوازی مردم ایران ابراز مسرت کرد.

وی همچنین ضمن ابراز رضایت از انعقاد تفاهم نامه های همکاری با تهران، ایران را کشوری قدرتمند در ابعاد مختلف سیاسی، علمی و نظامی برشمرد و افزود: توانمندی جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم وابستگی به دیگر کشورهاست و حتی نشان داده که تحریم‌های ظالمانه هم تاثیری در مواضع قدرتمند این کشور نداشته است.

العلوی در ادامه به همراهی و همکاری شهرهای مختلف از جمله کاظمین برای ارایه خدمات به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و تاکید کرد: دستورهای لازم درباره همکاری‌های فی مابین و پذیرایی شایسته از زائرین حسینی ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha