صنعت مالی کشور نیازمند برنامه‌ریزی جدید در دولت چهاردهم است

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی کشور می‌طلبد وزیر اقتصاد و دارایی دولت چهاردهم برای توسعه صنعت مالی کشور برنامه‌ریزی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شمس الدین حسینی در مراسم شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران افزود: پیش از این عنوان نمایشگاه، بازار سرمایه بود که رفته رفته به صنعت مالی تبدیل شده است ویکی از مهم‌ترین نمایشگاه های کشور به شمار می رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت مالی در اقتصاد ایران نقشی پیشران دارد، اظهارداشت: یکی از مهم ترین چالش های اقتصاد ایران موضوع تامین مالی است.

حسینی تصریح کرد: برخی بر این باورند که رشد باعث توسعه بازارهای مالی می شود و برخی می گویند بازارهای مالی منجر به رشد می شود اما واقعیت این است که اینها با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند.

وی ادامه داد: به طور حتم یکی از مهم‌ترین چالش های اقتصاد ایران بحث تامین مالی است به طور مثال در سال ۹۲ با تغییر دولت، اشراف اقتصادی بخش تولید و تامین مالی را توصیه کردیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر دولتی که وابستگی بیشتری به مکاتب پولی داشته عملکرد نامناسب تری در بخش نقدینگی بر جای گذاشته است.

حسینی براین باوراست مدیریت اقتصاد در ایران نسبت به سیاست های پولی و مالی نه فقط در سطح دستگاه های ستادی بلکه بانک مرکزی نسبت به بازار سرمایه غافل بوده و فاصله داشته که این امر سبب عدم توسعه این بازار شده است.

وی ادامه داد: بنابراین انتظار می رود وزیر اقتصاد و دارایی دولت چهاردهم برای توسعه صنعت مالی کشور برنامه ریزی جدیدی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اقتصاد دولت چهاردهم باید در دوران تصدی گری خود به چند نکته توجه کند که در این مورد می‌توان به اشراف اقتصادی، توجه به تامین مالی از طریق مشارکت مردمی و کنترل نقدینگی اشاره کرد.

وی اظهارداشت: نمایشگاه صنعت مالی می‌تواند نقش موثری در تامین مالی داشته باشد، به شرط آنکه مسئولان اقتصادی نیز در آینده اقدامات حمایتی را از جمله رفع قوانین خلق‌الساعه، حذف قیمت گذاری دستوری و کنترل مصرف انرژی داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه امسال شورای تامین مالی تولید به ریاست وزیر اقتصاد به منظور ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین نهادهای متولی ‌تأمین مالی، توسعه الگوهای ‌سرمایه‌ گذاری و تقویت نظام سنجش اعتبار برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین در قوانین بودجه، نقل و انتقال شرکت ها و تجدید ارزیابی دارایی ها را از مالیات معاف کردیم که این امر می‌تواند موجب رونق بخش تولید شود.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران از ۱۹ تا ۲۲ مرداده‌ماه جاری، از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha