رتبه دوم جشنواره تولیدات ایرنا به هرمزگان رسید

بندرعباس - ایرنا - جشنواره تولیدات ایرنا با معرفی افراد برتر در هشت بخش به پایان رسید و استان هرمزگان موفق به کسب رتبه دوم در بخش فیلم مستند در تولیدات دفاتر و مراکز ایرنا در داخل و خارج کشور شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره فیلم کوتاه و مستند «تنها خاک خوراکی جهان در هرمزگان» که به موضوع و معرفی مراحل تهیه «سوراغ» از خاک سرخ جزیره هرمز می‌پردازد، موفق به کسب عنوان رتبه دوم شد.

این فیلم طی سه روز در جزیره هرمز و بندرعباس توسط هومن محمدکرمی و کمیل بهشتیان فیلم‌برداری، تهیه و کارگردانی شد و امیرحسین کاری در تدوین آن همکاری داشت.

در بخش فیلم مستند، فیلم «سفید ، رنگ‌ورزنه» و سازندگان آن حائز رتبه اول شدند؛ فیلمی که اثر مشترک زهرا باغبان، کاظم قانع و معصومه شهباز از مرکز اصفهان بود. فیلم «صبر می‌کنم، پس هستم/بیماران جذامی در پستوهای باباباغی» اثر هادی لزیری از مرکز تبریز هم با نظر هیات داوران در رتبه سوم بخش فیلم مستند قرار گرفت.

در بخش فیلم خبری نیز فیلم «۱۳ دانش‌آموز و راه یک‌ساعته بیابانی تا مدرسه» اثر ژاله گرگانی از دفتر ساوه به عنوان رتبه اول این بخش انتخاب شد و فیلم «از چنارستان تا بُرجستان» در رتبه دوم قرار گرفت که اثر مشترک نگار اکبری و فاطمه رست از اداره کل چند رسانه‌ای بود.

خبرنگاران و تصویربرداران ایرنا در هشت بخش شامل خبر، مصاحبه، گزارش، فیلم، عکس، تیتر، ترجمه به فارسی و ترجمه از فارسی نسبت به ارسال آثار اقدام کردند.

هیات داوران جشنواره تولیدات ایرنا از هشتم مرداد ۱۴۰۳ نسبت به بررسی آثار اقدام و ۲۰ اثر را به عنوان آثار برتر این جشنواره انتخاب کردند و یک اثر نیز شایسته تقدیر دانسته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha