۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85563326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده بیش از ۱۳ هزار بیمار خاص و سخت درمان در زنجان نشان دار شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم اکنون ۵۴ درصد جمعیت استان به تعداد ۶۰۲ هزار و ۵۶۵ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که از این تعداد پرونده ۱۳ هزار و ۸۲۱ نفر به عنوان بیماران خاص و سخت درمان در سامانه نشان دار شده است.

سعید کرمی زنجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران در صورت نشان‌دار بودن پرونده خود در سامانه بیمه سلامت،‌ هنگام دریافت خدمت می‌توانند از کمک‌های صندوق بیماری های خاص و سخت درمان هم در بخش بستری و هم سرپایی بهره مند شوند.

وی افزود: این صندوق در حوزه سلامت و به موجب بند (ن) تبصره ۱۷ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر اساس اساسنامه مصوب هیات وزیران با محوریت سازمان بیمه سلامت در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد و ۱۰۷ نوع بیماری خاص و سخت درمان مشمول این صندوق شد.

کرمی زنجانی افزود: از ابتدای فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و سخت درمان بیش از ۴۴۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این مدت هزینه‌ای بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال برای حمایت مالی از بیماران دارای بیمه سلامت در استان صرف شده است.

این مسوول با بیان اینکه در یک ماه اخیر داروهای جدیدی به فهرست بیمه اضافه شده است، گفت: این داروها شامل هفت قلم داروی درمان بیماری های سرطانی است که ۷۰ درصد قیمت آنها تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و سخت درمان بیمه سلامت قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۷ نوع بیماری سخت درمان و نادر در صندوق حمایتی لحاظ شده است، ادامه داد:ارایه تمامی خدمات مورد نیاز به صورت الکترونیکی بوده و ۵۱ بسته خدمتی برای ۵۱ نوع بیماری در سامانه های بیمه سلامت تعریف شده است.

وی یادآور شد: افراد فاقد پوشش بیمه برای ثبت نام بیمه سلامت می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت یا به صورت مستقیم از طریق سامانه حقوق شهروندی سازمان به نشانی اینترنتی csp.ihio.gov.ir با وارد کردن مشخصات خود اقدام کنند.

این مسوول با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵۲۳ مرکز، طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند، گفت: ۸۴ مرکز جامع خدمات روستایی نیز به بیمه شدگان تحت پوشش خدمات ارائه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha