۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبر: 85563463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره مندی ۱۳ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی در آینده نزدیک

قزوین - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز قزوین گفت: عملیات گازرسانی به ۴۹ روستای استان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده که هم اکنون کار ۱۳ روستا تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، علی حجتی پور روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: بیش از ۹۴ درصد خانوارهای روستایی معادل ۶۷۸ روستا به صورت کلی از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی در خصوص میزان شبکه گذاری گاز در استان، افزود: ۴۶۰ کیلومتر برای تکمیل شبکه گذاری گازرسانی به استان تا کنون انجام شد؛ همچنین خدماتی از جمله ایجاد زیرساخت، هدایت و تامین گاز طبیعی و گازرسانی به آحاد اقشار مردم بر عهده شرکت گاز استان قزوین است که بی منت در خدمت مردم جامعه و مشترکین قرار می گیرد.

حجتی پور ادامه داد: هم اکنون میانگین مصرف مشترکین استان ۹ میلیون مترمکعب است که در دوره پیک این عدد به ۱۹ میلیون مترمکعب می رسد و نیاز به برنامه ریزی اصولی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین بیان کرد: ۵۰ هزار و ۷۷۴ مشترک گاز در قزوین وجود دارد که طی سال گذشته، ۴۵۲ واحد موتورخانه با مبلغ ۱۴۲ میلیارد ریال از نعمت گازدار برخوردار شدند.

به گفته این مسوول، یک میلیارد و ۵۹۴ میلیون متر مکعب گاز سال گذشته به حوزه های مختلف داده شد و پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون مکعب گاز نیز جزو سال جاری برای شرکت گاز هدف گذاری شده است.

حجتی پور در خصوص مسوولیت های اجتماعی صورت گرفته توسط شرکت گاز استان قزوین افزود: ۵۰ میلیارد ریال طبق مصوبه ابلاغی دولت سیزدهم به منظور لوله کشی منازل مددجویان کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی هزینه شد که از محل این اعتبارات تاکنون ۷۲۷ مددجو بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت گاز قزوین گفت: طرح‌های گازرسانی به گلخانه نودهک، طرح گازرسانی به منطقه مسکونی عظیمیه از طرح هایی است که در دستور کار قرار دارد.

این مسوول در خصوص انجام طرح های پژوهشی و ارتباط با شرکت های دانش بنیان توضیح داد: طراحی و ساخت دستگاه پوشش لوله گاز، پروژه تجاری سازی نشت یابی با پهباد و تکنولوژی نوین گاز در صنعت از دستاوردهای پژوهشی شرکت گاز قزوین است.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی با تبریک روز خبرنگار، خاطرنشان کرد: خبرنگاران با شجاعت و تعهدی بی پایان نقش مهمی را بر عهده دارند که با هدف روشنگری و ارایه راه صحیح به مردم، خود را وقف این حرفه می کنند که باید در تمام ایام سال از زحمات آنها قدردانی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha