کاهش ۱۳ درصدی سرقت‌ها در بوشهر / رتبه ۲۷ استان در نزاع‌های دسته‌جمعی

بوشهر-ایرنا- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: میزانم سرقت ها در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط ۱۳ درصد کاهش یافته که بیشترین این کاهش ها در سرقت از مغازه ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «حیدر سوسنی» روز شنبه در نشست خبری با موضوع تجلیل از خبرنگاران و با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی استان در سال جاری اظهار کرد: استان بوشهر در زمینه نزاع‌های دسته‌جمعی رتبه ۲۷ کشور را داراست، به این معنا که ۲۶ استان دیگر آمار نزاع‌های دسته‌جمعی بیشتری نسبت به بوشهر دارند.

وی افزود: تنها یک درصد از این نزاع‌ها دسته‌جمعی بوده و ۹۹ درصد دیگر نزاع‌های فردی هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری شاهد کاهش ۱۳ درصدی سرقت‌ها در سطح استان بوشهر بوده‌ایم که در سرقت مغازه‌ها ۴۲ درصد کاهش، سرقت منازل ۳۹ درصد، سرقت اتومبیل ۳۶ درصد، سرقت موتورسیکلت ۲۰ درصد وسرقت اماکن خصوصی و دولتی ۲۴ درصدی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید

باند مرتبط با معاندین در استان بوشهر متلاشی شد

فرمانده انتظامی بوشهر: محموله ماشین‌آلات صنعتی قاچاق توقیف شد

کشف ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر

سوسنی همچنین به آمار قتل‌ها اشاره کرد و گفت: استان بوشهر در زمینه قتل‌ها رتبه ۱۸ کشور را دارد و امسال تعداد قتل‌ها در استان به ۲۲ نفر رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی بیان کرد: تمامی قتل‌های امسال با روش‌های فنی و علمی کشف شده‌اند.

۹۹ درصد جرائم خشن کشف شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر به جرائم خشن نیز اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد از جرائم خشن که در استان بوشهر رخ داده، توسط همکاران انتظامی کشف شده است.

سوسنی ادامه داد: مجموع تصادفات امسال نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است، اما همچنان ۴۹ درصد از تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها می‌باشد.

وی افزود: در زمینه تجمعات غیرمجاز، امسال شاهد افزایش ۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم که این تجمعات به دلیل نارضایتی‌های کارگری و کم‌آبی رخ داده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در بحث دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز، افزایش ۵۲ درصدی داشته‌ایم.

سوسنی بیان کرد: در زمینه توقیف خودروهای غیرمجاز، امسال شاهد افزایش کنترل‌ها و کاهش تصادفات ناشی از این خودروها بوده‌ایم.

۸۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

وی بیان کرد: همچنین میزان کشف انواع کالای قاچاق به هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید که نشان‌دهنده افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در عین حال، تعداد پرونده‌های قضایی در سطح استان بوشهر، ۶ درصد کاهش یافته است.

۱۳ باند سازمان یافته مدلینگ کشف شد

وی در خصوص عملکرد پلیس فتا توضیح داد: این واحد موفق به کشف ۹۷ درصد از جرائم سایبری و انهدام ۱۳ باند سازمان‌یافته مرتبط با انتشار تصاویر مبتذل شده است.

سوسنی بیان کرد: با وجود افزایش ۳۰ درصدی جرائم سایبری در فضای مجازی نسبت به سال گذشته، تهدیدها و اخاذی‌ها ۲۰ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: پلیس فتا با ۱۶ مرحله مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، اقدامات موثری در جهت ارتقاء آگاهی عمومی انجام داده است.

رشد ۱۲ درصدی صدور گذرنامه

سوسنی بیان کرد: در بخش صدور گذرنامه از اول امسال تاکنون ۳۹ هزار و ۷۵۷ گذرنامه صادر شده که نشان‌دهنده رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است..

وی ادامه داد: همچنین، تعداد گذرنامه‌های زیارتی به ۶ هزار و ۲۴۲ مورد رسیده که افزایش ۱۸ درصدی را به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه در ۳۰ یگان نیروی انتظامی اشاره کرد و هدف از این کلاس‌ها را افزایش بصیرت و حفظ قرآن کریم دانست.

وی گفت: تاکنون ۱۸ نفر از همکاران به عنوان حافظان مستعد قرآن شناسایی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به موفقیت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی اعلام کرد: از مجموع سه هزار و ۱۰۴ پرونده شکایت، ۷۲ درصد منجر به مصالحه شده و چهار هزار و ۱۰۵ خدمت مشاوره رایگان به شهروندان ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha